Skip to main content
Beantwoord

Wanneer krijgt mijn KPN Box 12 de update naar firmware 26.04.02?

• August 7, 2026
  • 7 reacties
  • 87 keer bekeken

mijn kpn box 12 heeft thans firmware versie 25.08.16. Wanneer ontvang ik de upgrade naar de meest recente versie 26.04.02 ? En kan ik deze upgrade eventueel nu zelf al doen ?

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Jan-Otto 

Volg het update topic, daarin staat het laatste nieuws. 

Update 2: Komende week, vanaf maandag 10 augustus, is het week 33 en gaan we verder met de uitrol van deze update van ons uit. Dit zal naar verwachting ongeveer drie weken duren. In die periode krijgen ook degenen die eerder al de update naar 26.04.00 gekregen hebben, deze 26.04.02 versie.

Zelf updaten via MijnKPN App of webinterface

Hebben we een poosje aangehad. We zien dat veel mensen daar gebruik van maakten. Dit is voor ons ook een van de eerste keren dat we al in een zo vroeg stadium van een uitrol de update ook beschikbaar stelden voor zelf updaten. Betekent dat we dit graag in de gaten willen blijven houden. We zien dat het systeem dit wat lastig vindt. Betekent dat zelf updaten voor nu even weer uitstaat. 

Nadat uitrol van ons uit weer begonnen is zullen we ook kijken op welk punt we het zelf updaten weer aan kunnen zetten. We laten dat in dit topic weten.

7 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 7, 2026

Hallo ​@Jan-Otto 

Update 2: Komende week, vanaf maandag 10 augustus, is het week 33 en gaan we verder met de uitrol van deze update van ons uit. Dit zal naar verwachting ongeveer drie weken duren. In die periode krijgen ook degenen die eerder al de update naar 26.04.00 gekregen hebben, deze 26.04.02 versie.

Hebben we een poosje aangehad. We zien dat veel mensen daar gebruik van maakten. Dit is voor ons ook een van de eerste keren dat we al in een zo vroeg stadium van een uitrol de update ook beschikbaar stelden voor zelf updaten. Betekent dat we dit graag in de gaten willen blijven houden. We zien dat het systeem dit wat lastig vindt. Betekent dat zelf updaten voor nu even weer uitstaat. 

Nadat uitrol van ons uit weer begonnen is zullen we ook kijken op welk punt we het zelf updaten weer aan kunnen zetten. We laten dat in dit topic weten.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

mijn kpn box 12 heeft thans firmware versie 25.08.16. Wanneer ontvang ik de upgrade naar de meest recente versie 26.04.02 ? En kan ik deze upgrade eventueel nu zelf al doen ?

Zoals hierboven al is naar verwezen wordt het vanaf week 33 weer opgepakt ( de servers zijn dan misschien opnieuw opgestart , alla box 12, geintje).

Ik hoop echter wel dat ik met de laatste update niet meer om de 6 a 7 dagen de box 12 niet preventief opnieuw hoef op te starten.

Daarbij mogen de SW2 punten onderhand ook wel weer eens een update krijgen, want het probleem zal ongetwijfeld niet alleen bij de Box 12 liggen

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

Hallo ​@Jan-Otto 

Ik zie dat je bij testpanel Modem en Wifi zit,  kwam je al genoemde problemen niet tegen bij je testen??

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 7, 2026

De ervaringen binnen het testpanel worden gedeeld met KPN medewerkers.

Ik mag hierover geen informatie geven omdat ik gebonden ben aan een geheimhoudingsverklaring.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

De ervaringen binnen het testpanel worden gedeeld met KPN medewerkers.

Ik mag hierover geen informatie geven omdat ik gebonden ben aan een geheimhoudingsverklaring.

Ik vraag ook geen geheimen, eigenlijk meer hoe deze bagger software uit de test fase is kunnen komen 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 7, 2026

Die beslissing ligt bij KPN. De leden van het testpanel delen alleen hun ervaringen (goed of slecht).

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

Die beslissing ligt bij KPN. De leden van het testpanel delen alleen hun ervaringen (goed of slecht).

Nou als ik tester was en kwam alle dingen tegen die momenteel in software zitten en kpn heeft zoiets van , het al we leveren het uit, dan was ik geen tester meerÂ