Skip to main content

Vandaag mijn xs4all omgezet naar 1 GB KPN. Monteur gevraagd of hij het subnet wilde aanpassen naar een voor mijn bekende reeks (voor mijn nas). Dit bleek voor de Box 12 niet te kunnen maar geen probleem want de monteur had nog een experiabox v10 liggen waar dit prima op kon.

Alles aangepast (wifi niet nodig want heb mij eigen ap's) dus alles ok. Monteur weg ik denk even inloggen om wat port forwards aan te maken maar helaas kan niet inloggen want het lijkt alsof hij het admin passwordt heeft verandert. Volgens KPN zou dit password gelijk aan wifi password moeten zijn alleen is de SSID compleet anders die op de box staat dan wat er in mijn netwerk naar voren komt… KPN gebeld die komen er niet verder mee dus technisch medewerker ingeschakeld die nog moet bellen.

Het lijkt erop dat ik een of andere gebruikte box heb gekregen. Ik heb er ook niks geen docu bijgekregen waar een eventueel sticker met password op staat om in te loggen op de box.

Wellicht dat iemand anders een oplossing heeft voor mij??

Thx,

Ronald

... maar helaas kan niet inloggen want het lijkt alsof hij het admin passwordt heeft verandert.

Ja, dat heeft die gedaan, want dat moet als je de eerste keer inlogt. De v10 heeft default geen wachtwoord. 

Volgens KPN zou dit password gelijk aan wifi password moeten zijn…

Nee, dit klopt niet. Dit heeft u ook nergens gelezen denk ik…

Resetten is de enige oplossing. 


Hi @rrademak ,

Standaard is er geen wachtwoord en moet je op inloggen drukken en daarna een wachtwoord bedenken.

Dat heeft nu de monteur al gedaan dus, @NHendriks :Wat gebruiken jullie vaak als wachtwoord?Bij de V9 en v8 gebruikten monteurs vaak kpn of KPN.


Dat heeft nu de monteur al gedaan dus, @NHendriks :Wat gebruiken jullie vaak als wachtwoord?Bij de V9 en v8 gebruikten monteurs vaak kpn of KPN.

Daar is tegenwoordig geen standaard meer in. Volgens mij vond de afdeling Security het niet gewenst dat er door monteurs eenzelfde wachtwoord gebruikt werd aangezien dit serieuze veiligheidsrisico's met zich mee kan brengen. Resetten is de enige optie, daarna moet wel het subnet opnieuw aangepast worden.

 

Ik zou zelf eigenlijk eerder de voorkeur geven om alles in het standaard subnet onder te gaan brengen juist omdat als je een modemwissel krijgt dit standaard de Box12 zal zijn en hier die optie niet in zit zoals je ook al zei. Als apparaten een statisch IP-adres hebben ingesteld gehad op de apparaten zelf dan kom je daar niet zo gemakkelijk meer in. Niet ideaal.


Thx!, Ik ga het vanavond even proberen als de rest van de fam offline is 🙂, bedankt voor jullie snelle reactie!

Ps alleen mijn oude synology heeft issues met het omzetten van zijn ip adres, dhcp of niet hij blijft hetzelfde adress pakken (ook als subnet verandert)

Ronald

 

 


... maar helaas kan niet inloggen want het lijkt alsof hij het admin passwordt heeft verandert.

Ja, dat heeft die gedaan, want dat moet als je de eerste keer inlogt. De v10 heeft default geen wachtwoord. 

Volgens KPN zou dit password gelijk aan wifi password moeten zijn…

Nee, dit klopt niet. Dit heeft u ook nergens gelezen denk ik…

Resetten is de enige oplossing. 

 

Dat vertelde de aardige mevrouw van de kpn helpdesk en later een meneer die er volgens mij niet zo veel kennis van hadden.

 

grt,

Ronald


thx guys gelukt!, reset gedaan en opnieuw ingesteld!