Skip to main content
Vraag

Wat is de reden dat IPv6 op de Experiabox V10 problemen geeft?

• March 6, 2026
  • 10 reacties
  • 72 keer bekeken

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Na een tip van ​@PeterG heb ik op de Experiabox V10 IPv6 uitgezet.

Ik had nooit problemen met de Samsung S53 en de vorige en mijn vrouw heeft geen problemen met de Samsung A56

Ik heb nu de Samsung S25 FE en een paar app's starten slecht op.

Soms helemaal niet en soms weer wel.

Nu gaat het goed, moet het nog wel even afwachten.

Wat is de reden dat IPv6 op de Experiabox V10 (en ik las ook op de Box12) problemen geeft?

Gaat KPN dit probleem oplossen?

En nog een vraagje, deze topic heet modems, maar moet dat niet zijn routers? 

10 reacties

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 6, 2026

Dit lijkt een specifiek probleem van de Samsung S25 FE. Ondermeer op de Samsungs community’s is hierover te lezen en is ook de ‘oplossing’ om IPV6 uit te zetten, te vinden. 

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s25-series/wifi-issue/td-p/13696757

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s25-s25-s25-ultra/samsung-s25fe-wifi-probleem/td-p/13873889/page/2

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • March 6, 2026

Wat is de reden dat IPv6 op de Experiabox V10 (en ik las ook op de Box12) problemen geeft?

Gaat KPN dit probleem oplossen?

Bij KPN modems krijgt een apparaat niet altijd een geldig IPv6 adres (ze krijgen eigenlijk meerdere IPv6 adressen, maar een is niet geldig). Dit veroorzaakt problemen bij sommige internet adressen als de telefoon probeert eerst via IPv6 te bereiken. Niet iedeer apparaat (ook sommige PCs hebben last van) heeft dit probleem, omdat ze proberen eerst via IPv4 of val heel snel terug op IPv4 als IPv6 is onbereikbaar (bij gebruik van ongeldig IPv6 adres).

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 6, 2026

Ik ken geen problemen met IPv6 met de V10 met KPN software ​@joop2011 

Dus het is geen algemeen iets.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • March 6, 2026

Ik ken geen problemen met IPv6 met de V10 met KPN software ​@joop2011 

Dus het is geen algemeen iets.

Hoe verklaar je dan dat na het uitzetten van IPv6 de Samsung S25 FE wel 100% goed werkt?

En volgens mijn gevoel werkt hij nu ook sneller.

Overigens de meeste app's werkte wel altijd goed.

Problemen waren o.a. vooral bij:

AD (om een site te openen (soms)

Garmin Connect

WeerOnline

etc.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 6, 2026

Dan ligt het eerder aan de Samsung vermoed ik ​@joop2011 

Al met Samsung hierover contact gehad?

Mijn Samsung telefoons doen het via wifi gewoon goed met de V10

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • March 6, 2026

@JanD , hij werkt nu goed.

Ik had het probleem ook eerder op het forum gezien.

En ​@PeterG kwam met deze oplossing.😉

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 6, 2026

Ook bij Ziggo community zijn topics hierover te vinden. En volgens mij ook op sommige sites als Tweakers.net. 

Vooral de S25 serie. 

Binnenkort weer bij mijn moeder met een V10 waar ik niet in kom. Dus voornamelijk via 5G daar 2 weken. 

Maar. Als de KPN TV app eenmaal gestart is via 5G kan ik wel verder via de wifi i.c.m. IPv6. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • March 7, 2026

Wat ik ook merkt, is het volgende:

Op 5G werkt alles ook perfect en snel.

En volgens mij heb je ook IPv6 via 5G

Vandaar dat ik denk dat de fout toch in de Experiabox V10 zit.

Heeft de Box12 dit probleem ook?

Ik hoop dat KPN en of Samsung het probleem snel oplossen.

Voorlopig met IPv6 op de V10 op uit, werkt hij snel en goed en zonder problemen. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • March 7, 2026

Vandaar dat ik denk dat de fout toch in de Experiabox V10 zit.

Heeft de Box12 dit probleem ook?

Ook Box14 heeft dit probleem, het lijkt een generiek probleem van KPN-firmware. In een firmwareupdate schreef men dat het probleem is opgelost, maar in tegendeel, het probleem is nog steeds aanwezig. Het probleem met ongeldige IPv6-adres is niet altijd aanwezig, een opnieuw laten verbinden lost het probleem soms (het apparaat krijgt weer een geldig IPv6-adres). Indien je geen apparaat hebt, de IPv6 nodig heeeft voor het functioneren, is IPv6 te deactiveren (in het apparaat of modem) de oplossing.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 7, 2026

Waarom wijzen jullie zo naar kpn. Terwijl dit ook op de Ziggo community is te vinden. Odido heeft nog geen IPv6. 

Hier is er een maar er zijn er meer.

https://community.vodafoneziggo.nl/t5/Internet/Waarom-werkt-de-Rabobank-app-niet-met-Ziggo-WiFi-op-Samsung-S25/td-p/1508146

En ook bij Samsung zelf 

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s25-s25-s25-ultra/wifi-app-problemen-samsung-s25/td-p/13463172

En deze. Hier wordt als oplossing het uitzetten van wifi 6 (ax) genoemd. Echter, via de V10 heeft m'n S25 FE geen wifi 6. Want geeft 5 aan in het wifi teken. Ook met IPv6 aan. 

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s25-s25-s25-ultra/samsung-s25fe-wifi-probleem/td-p/13873889

Gebruikte zoek opdracht Google