Skip to main content

Hallo,
Ik heb mijn eigen router (AX92U) aangeloten op de KPN Box 12. Vanaf de router loopt er een kabel naar de woonkamer en die is aangesloten op een switch en vanuit daar loopt er een kabeltje naar het TV-kastje en naar de XBOX.
TV ontvanger werkt maar ik heb geen internet, niet op mijn mobiel en ook niet op mijn laptop die ook bedraad is aangesloten.
Mijn router staat NIET in AP-stand en dat wil ik ook helemaal niet want daarmee verlies ik de meeste functies waarvoor ik deze heb aangeschaft. 
Is er iemand hier die mij kan helpen het internet gedeelte aan te krijgen aangezien KPN dat niet van plan is en als enige oplossing heeft om mij een fritzbox of superwifi te laten kopen/huren ?

 


 

Stap 1

“Zorg er voor dat het WAN (Internet) IP adres van jouw eigen router door de DHCP server van de Experia Box uitgegeven wordt.”

Hoe ‘zorg’ ik daarvoor ?


 

Stap 1

“Zorg er voor dat het WAN (Internet) IP adres van jouw eigen router door de DHCP server van de Experia Box uitgegeven wordt.”

Hoe ‘zorg’ ik daarvoor ?

Door de eigen router met een kabel op de Experiabox aan te sluiten. Bij de eigen router moet die in de WAN poort zitten. Bij de Experiabox in een LAN poort.


Een tv-ontvanger ontvanger van KPN werkt normaliter niet achter een 2de eigen router. Dus de setup die u nu heeft kan niet. Zorg dat er een 2de kabel vanaf de Experiabox naar de woonkamer gaat voor de tv-ontvanger. Of werk met VLANs. 


 

Stap 1

“Zorg er voor dat het WAN (Internet) IP adres van jouw eigen router door de DHCP server van de Experia Box uitgegeven wordt.”

Hoe ‘zorg’ ik daarvoor ?

Door de eigen router met een kabel op de Experiabox aan te sluiten. Bij de eigen router moet die in de WAN poort zitten. Bij de Experiabox in een LAN poort.

check !

 

Een tv-ontvanger ontvanger van KPN werkt normaliter niet achter een 2de eigen router. Dus de setup die u nu heeft kan niet. 

Sorry Nick83, het kan dus wel

Probleem is : 
Router in AP stand > geen TV, wel internet
Router in router stand > geen internet, wel tv

Nog een probleem :
Router in router stand > geen toegang tot kpn box

 


Dat is wel vreemd. Misschien kan je je instellingen eens delen, ik denk het beste in het eigen router achter Experia Box topic. Dan kunnen de experts in onze community meedenken.