Skip to main content

Goedemorgen,

 

welke Fritzbox is geschikt voor de glasvezel lijn? Ik zie dat KPN niet specifiek het fiber modem levert maar een ander model (7590)

waarom levert KPN niet de 5590 fiber voor glasvezel klanten? Volgens mij haal je hier hogere snelheden mee ??

 

hoor graag adviezen

 

Mvg

Hoi Niels, 

De Fritz!box 5590 komt, volgens dit topic, ook bij kpn beschikbaar: 

Even geduld dus nog 😉


Verder haal je ook met de 7590 gewoon netjes 1gb.


Bedankt voor de reacties. Denk dat ik hem dan zelf ga aanschaffen. Vraag me dan alleen af hoe ik erachter kom of ik een AON of PON verbinding heb. Vorige week gebeld met KPN maar konden niets met zekerheid zeggen….


In de servicetool van KPN kan je zien welk type glasvezel je hebt: https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials


Ik zou als je zelf het apparaat aanschaft even wachten op de 5690-XGS.


In de servicetool van KPN kan je zien welk type glasvezel je hebt: https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials


Deze werkt niet. Ook de helpdesk kon me geen uitsluitsel geven. 
Nog steeds niet bekend dus welk type glasvezel lijn ik heb thuis…

 


Welke wijk/plaats woon je? Ik kan prima kijken welk type glasvezel in welk gebied wordt uitgerold. (Ik wil dus geen adresgegevens, daar mag ik niet om vragen)


Welke wijk/plaats woon je? Ik kan prima kijken welk type glasvezel in welk gebied wordt uitgerold. (Ik wil dus geen adresgegevens, daar mag ik niet om vragen)


bericht gedaan👍


Voor de mede lezers; GOF/AON


Ik heb een nieuwe glasvezel aansluiting besteld die op 5 december gebruiksklaar moet zijn. Ik heb een Fritz!Box besteld maar zie nu dat deze die geleverd word niet geschikt is voor glasvezel. Ik lees hier allerlei over de 5590 die wel geschikt is en dat KPN die ‘binnenkort’ in haar pakket opneemt. Indien dat zo is gaat KPN de 7590 dan automatisch vervangen? Iemand een idee?


Ik heb een nieuwe glasvezel aansluiting besteld die op 5 december gebruiksklaar moet zijn. Ik heb een Fritz!Box besteld maar zie nu dat deze die geleverd word niet geschikt is voor glasvezel. Ik lees hier allerlei over de 5590 die wel geschikt is en dat KPN die ‘binnenkort’ in haar pakket opneemt. Indien dat zo is gaat KPN de 7590 dan automatisch vervangen? Iemand een idee?

Nee KPN vervangt de 7590 niet automatisch want deze kan een prima snelheid aan. Verder lees je hier op het forum misschien iets over de 5590 maar zo lang je geen aankondiging hebt gehoord op dit forum of een andere plek van kpn is dit puur een gerucht welke ook voor mij uit de lucht is geplukt.