Skip to main content

Sinds enige weken heeft een van mijn huisgenoten problemen wanneer zij thuis werkt. Het probleem doet zich met name voor bij software waarmee ook getelefoneerd wordt.

Zodra deze gebruikt wordt, valt de verbinding weg. Dit werkte tot enkele weken geleden nog goed.

Nu heb ik begrepen dat de afgelopen maand een software upgrade is uitgerold op de Expria V10 routers.

Wat zijn de wijzigingen die met deze upgrade zijn daangebracht?

Zijn er bepaalde poorten of protocollen gesloten c.q. buitengesloten?

Dag @EHK zover ik weet is er geen update uitgerold voor de v10. Wel voor de wifipunten.  Gebruik je die?


Nee, ik gebruik geen extra WiFi punten.

Maar ja, als ik lees dat er in een periode een upgrade is uitgerold, en ik in diezelfde periode problemen krijg die er daarvoor niet waren, ga ik toch in deze richting denken.

Vandaar ook mijn vraag wat de wijzigingen zijn geweest in deze upgrade (iets van release notes?).

Bij een wijziging met betrekking tot WiFi punten kan ik me voorstellen dat net in dat gedeelte een wijziging is geweest die onbedoeld ook effect op andere functies kan hebben.


Hallo @EHK , bedoel je de Experia Box v10 of de v10A ?

Voor de Experia Box v10 is de versie al heel lang V1.01.00T03.8V4 (ongewijzigd sinds vorig jaar).

De Experia Box v10A is wel recent gewijzigd. Lees daarvoor dit topic:

Â