Skip to main content
Vraag

Wifi 6 gebruiken met KPN ExperiaBox V10

• November 19, 2025
  • 4 reacties
  • 75 keer bekeken

Ik wil graag overstappen van wifi 5 naar 6, maar heb gelezen dat dat via super wifi punten op de Experia V 10  niet gaat lukken want dan blijft het gewoon wifi 5  Aangezien de Kpn de experia V10 niet om ruilt voor een box 12 is er een andere oplossing voor. 

4 reacties

• November 19, 2025

Van de update pagina van de v10.

"Gebruik je de V10 in combinatie met SuperWifi 2, dan kan het soms beter zijn om de wifi op de V10 alsnog uit te zetten en alleen de SuperWifi 2 te gebruiken. Dit omdat de SuperWifi 2 wifi 6 hebben, en de V10 niet. En afhankelijk van hoe jouw eindapparaten daarmee omgaan kan je een betere wifi ervaring hebben met wifi op de V10 uit. "

Kortom je kan wel degelijk van 802.11 ax Wifi6 gebruik maken als je de wifi van de v10 zelf uit zet.

• Auteur
  • Topper
  • November 20, 2025

Als ik wifi 2 punten heb moet ik ze toch eerst koppelen aan de V10 dan nemen ze toch de instellingen over van de V10 en dat is Wifi 5 of begrijp ik iets verkeert Wifi 6 is sneller en heeft een betere beveiliging heb ik begrepen

• November 20, 2025

Als ik wifi 2 punten heb moet ik ze toch eerst koppelen aan de V10 dan nemen ze toch de instellingen over van de V10 en dat is Wifi 5 of begrijp ik iets verkeert Wifi 6 is sneller en heeft een betere beveiliging heb ik begrepen

Wat er wordt overgenomen is de wifi netwerknaam (SSiD) het wachtwoord de kanaalbreedte instellingen en de kanalen. Dat staat los van de wifi variant. 

• November 20, 2025

En je kunt natuurlijk ook gewoon WiFi punten van een ander merk kopen met WiFi 6. Bijvoorbeeld een TP-Link Deco setje ofzo. Dat werkt sowieso.