Skip to main content

Omdat ik een mesh systeem wil implementeren is het noodzakelijk om de kpn WiFi uit te zetten. Ik hoopte dat deze knop aan de zijkant dat zou doen. Helaas werkt niet.

nu moest ik het regelen via de web browser. Wat altijd betekent dat ik m’n anti virus tijdelijk moet uitzetten om door het inlog proces te komen. 
 

dus vraag is : waarom een knop die niet doet wat je zou verwachten 

Heeft u hem ook wat langer vast gehouden? 


Heb je wel lang genoeg op die knop gedrukt @Va400000 .

Apparaathulp KPN Box - KPN Box 12 - Ontdek het modem - Uitleg: lampjes, knoppen en poorten


20 seconden ingedrukt maar noppes


Herstel het lampje gaat wel uit maar m’n wifi op de kon box 12 stopt niet 


U heeft geen WiFi versterkers van KPN? 


Nope Ik heb voor een mesh systeem van TP link        ?(TP-Link Deco M4 - Mesh WiFi - 2-Pack ) gekozen om een verschillende functioneel betere oplossing dan de kpn versterker. 
Nu overal in huis 100% dekking 


Zelfs in tuin en een hoop betere specs mbt load balancing en max doorvoer van data. En bellend de trap af of op gaat zonder verlies van het gesprek (whatsapp)


Welkom op het forum @Va400000. De wifi zou gewoon moeten uitgaan met de wifiknop. Hem 10 seconden indrukken zou hiervoor voldoende moeten zijn. Feit dat het wifilampje wel uitging geeft aan dat er wel iets gebeurd. Maar blijkbaar gaat er dan iets anders mis. Kun je aangeven welke softwareversie jouw Box 12 heeft? We zijn bezig met uitrol van nieuwe software, en als dit met de nieuwe software voorkomt, dan willen we dit voor de zekerheid even bekijken.


Helaas moest ik hiervoor even inloggen op het modem en dat is altijd gevaarlijk omdat ik m’n antivirus software moet uitzetten,

 

fw versie V12.C.23.04.32

ui versie 06-06-2023_HF1


Je kunt ook gewoon je nieuwe mesh systeem een andere naam geven en de WiFi van de box gewoon negeren. 


een van de redenen om een mesh systeem te nemen is om bij overgang naar een andere provider ik niet opnieuw alle wifi SSID en andere instellingen hoef te wijziging op een nieuw modem.

Het is nu gewoon 1 LAN kabel in een LAN poort en hopla ik heb weer WIFI zonder gedoe.

De WIFI van de provider schakel ik altijd uit omdat daar over het algemeen geen behoorlijke Load Balancing tussen 2.4G en 5G band en bijbehorende kanaal tussen zit. Ook voorkom ik het gedoe (zoals ook bij KPN) om mn anti-virus sw (Bitdefender) úit te moeten zetten om de WIFI te kunnen stoppen.  Ook voorkom ik signaal storingen door twee WIFI kanalen op te hebben.

Ik was juiste zo blij dat dat ook aan de buitenkant kon van de Box 12 maar helaas: dit werkte niet, dus moest ik ook ontdekken dat de instructies bij inloggen met Admin wachtwoord niet vermelden dat je ook wel eens de beveiliging moet stoppen omdat een modem 192.168.2.254 NIET een Http aankan zonder meer.

 

Bedankt voor de suggesties maar ik weet nu wat te doen en ik heb geen zin om het wifi weer software matig aan te zetten en dan de knop hardware matig weer te proberen. 


Hallo @Va400000 als je het wifiknopje op het modem lang genoeg ingedrukt houdt totdat het lampje uitgaat, werkt het ook.

 


  1. Er staat niet bij hoe lang en
  2. ik heb zeker 30 seconden kngedrukt
  3. en na 2 minuten werd hij weer actief(groen aan de voorkant box)

Probleem is opgelost door software matig de WiFi uit te zetten en hardware matig m’n mesh systeem aan te sluiten 

 

einde draadje ******************


Hi @Va400000 , ik verwacht dat @Erik_ hier nog op terugkomt.

Zo te zien heb jij de nieuwe software al.

fw versie V12.C.23.04.32

ui versie 06-06-2023_HF1

 

Erik_ schreef:
We zijn bezig met uitrol van nieuwe software, en als dit met de nieuwe software voorkomt, dan willen we dit voor de zekerheid even bekijken.


Je kunt trouwens ook met een browser op telefoon of tablet inloggen. Geen gedoe met antivirus. (Op mijn pc ook niet trouwens...)


Probeer dat zelf eens op je telefoon iOS met de laatste software update . Stuur maar eens een screenshot 

Ik krijg keurig de inlog pagina met de vraag om m’n wachtwoord op te geven. Helaas kan ik op toetsen drukken wat ik wil maar niets wordt zichtbaar

 


Probeer dat zelf eens op je telefoon iOS met de laatste software update . Stuur maar eens een screenshot 

Ik krijg keurig de inlog pagina met de vraag om m’n wachtwoord op te geven. Helaas kan ik op toetsen drukken wat ik wil maar niets wordt zichtbaar

 

Koop een Android telefoon. 


Ik zie dat je er blijkbaar inmiddels voor gekozen hebt om je forumaccount te laten verwijderen. Maar, voor de volledigheid en meelezers zal ik alsnog reageren. 

 

Helaas moest ik hiervoor even inloggen op het modem en dat is altijd gevaarlijk omdat ik m’n antivirus software moet uitzetten,

Je hoeft je antivirus niet uit te zetten om in te loggen op het modem. Het modem is alleen vanuit je eigen netwerk te bereiken. Dit kan via het ip-adres 192.168.2.254 of via mijnmodem.kpn. Als jouw beveiligingsprogramma van een of beide van die opties een punt maakt, dan zou ik kijken of er een whitelist functie is. En zo ja, om daar beide opties op te zetten.

 

fw versie V12.C.23.04.32

Check, dank je wel. Dit is de nieuwste software, dus daar zou het moeten werken zoals ik aangaf.

De wifi zou gewoon moeten uitgaan met de wifiknop. Hem 10 seconden indrukken zou hiervoor voldoende moeten zijn. Feit dat het wifilampje wel uitging geeft aan dat er wel iets gebeurd. Maar blijkbaar gaat er dan iets anders mis.

Ik heb dit doorgezet naar het modemteam zodat ze kunnen checken of hier inderdaad iets niet lekker mee loopt.