Skip to main content

Als trouwe klant van KPN wil ik graag mijn ervaring met de nieuwe Experia Box v12 met u delen. Sinds ik deze heb ontvangen, ervaar ik helaas alleen maar klachten met het WiFi-signaal. Ondanks meerdere contactmomenten met KPN en het proberen van oplossingen zoals het gebruik van de WiFi manager en het veranderen van het WiFi-kanaal, blijven de problemen aanhouden.

Ik ben zeer tevreden geweest met de Experia Box v10a en zou daarom graag willen vragen of het mogelijk is om deze weer te ontvangen. Ik hoop dat dit de problemen met het WiFi-signaal zal verhelpen en ik weer optimaal van uw diensten gebruik kan maken.

Ik zie uw reactie graag tegemoet en hoop dat we samen een passende oplossing kunnen vinden.

Hoi @AchrafZV .  Een box12 zou prima  wifi moeten geven. Mits je er niet te ver vanaf zit en er geen storingsbronnen in de buurt zijn.

Wat was de reden dat je de v10a hebt omgeruild voor een Box12 als ik vragen mag?


Dag Erwin,

 

bedankt voor je reactie. De reden dat ik hem heb omgeruild voor de v12 is dat mijn v10a na een tijdje begon weg te vallen en raars geluid begon te maken. Ik denk dat er iets hardwarematige fout ging. Maar vergelijken met de v12 is de signaal erg verslechterd. Zelfs op 5m afstand in de zelfde kamer waar de modem staat. Kan ik slechte signaalsterkte hebben


5 meter is ook wel zo'n beetje het maximum tussen modem en apparaat, dus dan is het logisch dat je geen vol bereik meer hebt via de 5.0-band.

Via de 2,4-band kun je misschien iets verder komen, maar is de snelheid per definitie lager.

 

Â