Skip to main content

Beste,

 

We blijven problemen hebben met de modems. We hebben voor langere tijd v10 gehad, hierna een v12 gekregen nadat er glasvezel geinstalleerd is geworden.

De v12 viel met regelmaat de verbinding weg  zowel wifi als tv en kregen we na telefonisch contact met kpn ook niet verholpen. Hierna besloten de v10 weer terug in te pluggen en het probleem was verholpen.. echter heeft deze sinds een tijdje ook het probleem dat hij circa 1 a 2x per uur(varieert nogal) voor 6-10sec het wifi signaal weg laat vallen.

 

Vanuit kpn gekeken en vanalles geprobeerd maar helaas nog geen oplossing.

 

Hebben modem op verdieping 2 , wifi versterker op verdieping 1 en 3.  Maakt verder niet uit waar je bent zelfs al sta je naast de modem.

 

Heeft er iemand een oplossing? Of is het een oplossing dat kpn een nieuw v10 modem omruilt?

@StefanKonings de v10 zou ik nog maar even laten staan.  Kan je iets meer vertellen over je netwerk, wat is er zoal aangesloten op het modem?


Hallo joep bedankt voor je reactie,

 

Wat er aangesloten is: 1 wifi versterker(kpn) om de andere 2 te gebruiken.

We hebben 3 kpn tv aansluitingen en 1 internetkabel naar een spelcomputer (xbox one series x)


We hebben trouwens 2 mobiele telefoons, 2 smart tv's die de wifi gebruiken, niet  de xbox(bekabeld)


En hoe zijn de tv ontvangers aangesloten op het modem?


Bekabeld alle 3


Dat heb je goed gedaan 😉. Zijn de wifipunten ook bekabeld? Welke wifiversterkers heb je? Heb je zonnepanelen? Is het alleen d'r wifi wat uitvaltvof de tv ontvangers ook?


De ene wifi punt naast de modem is bekabeld de andere 2 zijn draadloos daaraan verbonden. Zijn van kpn(witte schijf- vorm).

 

We hebben zonnepanelen liggen.

 

De tv ontvangers vallen niet uit op het moment dat de wifi uitvalt

 

 


@StefanKonings heb je ook nog een bekabelde pc of laptop en zoja valt die ook af en toe uit of is het echt een wifi probleem?


We hebben geen laptop of pc thuis. Wel een ipad die we af en toe gebruiken maar die gaat idd ook via dw wifi. De xbox is nooit de verbinding van uitgevallen vandaar dat ik denk dat het echt aan de wifi ligt.


Dat laatste denk ik maar maar dan nu zien te achterhalen waarom.  Vrijwel zeker is er iets op het netwerk wat een probleem geeft. Heb je ergens een switch in het netwerk?


Nee, en heb wifi manager geprobeerd en via kpn hebben er al diverse medewerkers meegekeken. Verbinding is gewoon goed volgens hun,  snelheid is ook prima.  Heel raar geval.


Heb je toevallig een sma omvormer bij de zonnepanelen?


Dat is een goede vraag, ik heb de omvormer op de panelen zelf ipv een aparte omvormer.


Even een samenvatting: vanaf het modem gaan 3 kabels naar de ontvangers,  kabel 4 gaat naar de wifi versterker. Maar hoe is de playstation dan aangesloten?? Er zijn maar 4 poorten 🤔


Hoi @StefanKonings , het is duur puur de wifi als ik het goed begrijp. Je hebt al veel gedaan, maar nog geen oplossing. 

Even een samenvatting: vanaf het modem gaan 3 kabels naar de ontvangers,  kabel 4 gaat naar de wifi versterker. Maar hoe is de playstation dan aangesloten?? Er zijn maar 4 poorten 🤔

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. 

En heb je de tips voor wegvallende wifi al doorlopen. Of de SuperWifi eens als nieuw geïnstalleerd


Hallo, excuses voor de late reactie,

Wij hebben ong een jaar geleden glasvezel aangelegd gekregen, hier is ook een kpn monteur geweest en die heeft alles aangelegd, hier heeft hij ook op de modem een kastje ingeplugd waar ook weer 4 poorten inzitten. De superwifi staat trouwens gewoon direct in het modem ingeplugd.

 

Ik heb inmiddels al alle howto's en zeker 10x alles gereset, fabrieksinstelling etc gedaan.

Wij hebben toen ook de nieuwere v12 modem gekregen alleen die gaf zoveel storingen en haperende verbindingen dat we die er snel weer uitgehaald hebben.


Je gebruikt nu de V10? Daar moet de wifi op uit staan. Wifi moet volledig via de Superwifi lopen. 

Is mij nu alleen nog niet duidelijk of je

deze stap hebt doorlopen. Vaak is dit de oplossing. Is even werk, maar het helpt vaak wel.