Skip to main content

Ik heb problemen met de wifi op de KPN box, ook met de wifi manager los ik het niet op.

Het groene lampje (2e van links) kniperd dan een tijdje niet meer maar blijft steady aan. En dan start het weer op. Maar ik kan geen film met de chromecast meer streamen zonder meerdere malen opnieuw verbinding te moeten maken.

De box is redelijk nieuw en dit is zeer storend.

Via de wifi manager kreeg ik de vraag of de kabel met de gele ethernet aansluiting zit, en het lampje blauw schijnt, maar dan maakt het helemaal geen internet verbinding en knipert het internet lampje ipv aan te staan. Dus zit de kabel in de DSL aansluiting en het lampje knipert groen, en dan valt de wifi alle ca 10 min uit.

 

Wat kan ik doen om dit op te lossen?

 

@Felidae Als u rechts van dit berichtenveld kijkt naar gerelateerde onderwerpen ziet u dat die melding momenteel ontzettend vaak voorkomt. Wie de oplossing heeft mag het zeggen…….🙃


@HansaanZet  dan hoop ik dat een knappe kop dat snel gaat oplossen, want ik word er een beetje gek van 🙄


@Felidae Kunt u de Box 12 eens een fabrieksreset geven  en zien of dit het oplost ?

KPN Box 12 resetten

  • Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje naast de grijze DSL poort. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 5-10 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.

Goedemorgen @HansaanZet bedankt voor je reactie, maar dat heb ik al verschillende malen gedaan, dan gaat het even goed en dan is het weer het zelfde probleem.

Ik vind ook de Wifi manager een beetje een slechte grap, want het maakt niet uit wat je doet, of je moet super wifi kopen, of de box rebooten. Dat gaat het probleem niet oplossen, als de KPN box zelf 5 keer per uur geen signaal meer verstuurd.

Nog een fijne dag!


Is het een wifi probleem of heeft de bekabelde pc of laptop ook problemen? Wat is er zoal aangesloten op het modem qua randapparatuur? Gebruik je draadloze verbindingssets?


Hoi @Joep1965, dank je dat je reageert.

Ik heb alleen de wifi modem / kpn box en verder geen apparaat aangesloten, alles gaat via wlan. Tv alleen via de chromecast en geen kabel.

Maar ik zie dat de KPN box gewoon geen signaal verstuurd omdat het lampje ipv knipperen aan blijft. En op mijn mobieltje zie ik dan dat de wlan verbinding niet beschikbaar is op dat moment. Na een minuut knipert het weer en maken de wifi apparaten weer verbinding. Maar een film streamen is niet meer te doen met zo een belabberde verbinding,  zonder dat die zo als gisteren getelde 7 keer wegvalt in ca 1.5 uur.


Het lijkt mij verstandig om toch even met de klantenservice 0800-0402 te bellen.  Zij kunnen dan met je meekijken of er een probleem is tussen de centrale en het modem. 


Hoi @Felidae, welkom op ons forum! Heb je mijn telefonische collega's hierover nog gesproken?