Skip to main content

Ik heb een nieuwe Kpn box 12. De wifi van de box wordt niet gezien door mijn mobiel en labtop. Hij geeft via de kabel wel een internetverbinding. Wat kan er aan de hand zijn?

Zijn er andere apparaten die wel kunnen verbinden met WiFi? Had u eerst een Experiabox ofzo? Welk netwerk denkt u dat de KPN Box uit zou moeten zenden? In principe zou dat waarschijnlijk hetzelfde netwerk zijn als het netwerk van uw vorige box. 


Nee, ik ben nieuwe KPN-abonnee en dit is mijn eerste KPN Box 12. Het wifi-signaal is door geen enkel apparaat te zien

 


Welkom bij de community @Marten Brasczmp, heel goed dat je hier even aan de bel trekt omdat het niet goed gaat met de wifi!

Zou je het volgende eens willen proberen? 

  • De wifi van je Box 12 even helemaal uitzetten (Druk maximaal 10 seconden op deze knop om wifi uit te zetten. Het wifilampje gaat uit)
  • Op je laptop de lijst met beschikbare wifinetwerken openen
  • De wifi van je Box 12 weer aanzetten (Druk maximaal 2 seconden op deze knop om wifi aan te zetten. Het wifilampje gaat groen branden)

Komt er daarna een ‘nieuw’ netwerk bij in het overzicht met beschikbare draadloze netwerken? Zo ja, dan werkt de wifi wel maar met een netwerknaam die blijkbaar anders is dan op het stickertje van je modem staat. In dat geval, mag je het modem resetten en zal het modem na het opnieuw opstarten wel de juiste wifigegevens uit gaan zenden.

Als dat ondanks het resetten nog steeds niet gebeurt, zou je dan via de kabel zelf een nieuwe netwerknaam en wachtwoord aan willen maken via onze servicetool voor het aanpassen van je wifigegevens


Hoe staat het er nu voor met de wifi? Heb je alles inmiddels werkend gekregen @Marten Brasczmp? Hoor het graag als je nog verdere hulp kunt gebruiken!


Reageer