Skip to main content

sinds 3 dec 2022 mis ik wifi verbinding met oa zonnepanelen app en thermostaat app dit nadat er een modem Box 12) update is geweest via het forum al ea geprobeerd maar krijg geen verbinding via de apps ook valt de modem af en toe in herstart oa te zien op de tv dat de verbindingverbroken is en na +/- 2 min is er weer beeld en dit alles na de update voorheen werkte alles prima.

paar keer gebeld met klanten service maar aangezien het daat druk is krijg je de meldidng probeer het later nog eens nou dat schiet lekker op.

wie kent dit probleem en hoe los ik dit op.

Dag @albert16 heb je dit soort dingen in huis? 

 


ja die heb ik 3 stuks en dat werkt prima maar schijnbaar is er op 3 dec een update geweest van de modem box 12 en sinds die tijd geeft de wifi problemen gekke is op de laptop werkt de wifi prima dus wat gaar er dan mis. ik heb ook al andere wifi kanalen en extra wifi via de modem in te stellen toegepast. de wifi van de cv thermostaat werkt af en toe maar van de zonnepanelen app werkt dus niet. de omvormer van de zonnepanelen is bekabeld met de modem en op de omvormer knippert af en toe het ledje van de communicatie dus dat klopt maar op de app is er geen opbrengst te zien. verder zit er een arcadyan wifi versterker tussen waarop 2 blauwe ledjes branden maar ook dat werkte allemaal prima voor de update dus ik heb het vermoeden dat er bij de update iets niet klopt of moeten er in de modem instellingen verandert worden wie heeft hier de oplossing voor.


Draadloze verbindingsets zijn en blijven zwakke punten in je netwerk. Ze kunnen veel problemen geven. Trek ze er eens uit en steek ze na een minuut weer in het stopcontact. 


Ik heb de kabel er even uitgehaald van het kastje de app van de zonnepanelen werkt maar van de cv thermostaat werkt nog steeds niet  dus nog verder zoeken waarom dit niet lukt.ik heb inmiddels na 20 min de kabel weer terug geplaatst en zo te zien blijft de zonnepanelen app intact.


Heb jij toevallig een sma omvormer?


nee de omvormer is een solar edge HD Wave met display op de voorzijde


Hoi @albert16, ik zie dat je hier nog een ander topic voor had gemaakt en het inmiddels weer werkt.
Ik sluit dit topic, volgende keer is het beter om het even bij 1 topic te houden.

Â