Skip to main content

Goedenmiddag allemaal,

 

Heb sinds 2 dagen de V14 Box gekregen. Ben pas overgestapt van XS4ALL naar KPN glasvezel 4GIG ( wat hij niet haalt trouwens ) woon adres is Den Haag. Het power lampje brand oranje continu, en na het verbinden van de wifi werkt het wel maar na een tijdje ontkoppelen sommige apparaten zich zoals een ring babyfoon of de eneco toon . Wil ik ze weer verbinden ? dan vind hij het wifi adres helemaal niet ! me telefoon is nog wel gekoppeld gewoon . Wifi lampje brand groen , zeker 5 keer gebeld met kpn ! Dit heb ik nog nooit meegemaakt bij XS4ALL ( daarom betaal je de hoofdprijs ) als ik de klantenservice bel dan zegt iedereen hetzelfde ( hij zou moeten werken ) of ( alles ziet er goed uit )

  1. me snelheid is niet eens 1 GIG
  2. me upload is niet een 400 Mbit
  3. Lampje blijft oranje branden
  4. Wifi verbindingspunt verdwijnt

Je kan toch niet zo een modem toesturen naar je klanten ?

Kijk eens in onderstaand artikel voor aanvullende hulp en info @Oefoelo 

 


Kijk eens in onderstaand artikel voor aanvullende hulp en info @Oefoelo 

 

Ik heb dit artikel vandaag zeker 10 keer gelezen . Niet echt behulpzaam .. de medewerkers van kpn weten ook niet wat het is ? 


Hoi @Oefoelo, welkom op het forum. Het power lampje op de Box 14 kan oranje branden als een van de diensten niet (goed) werkt. Als je bijvoorbeeld een abonnement hebt waar geen telefonie bij zit, kan dat lampje oranje branden. Dat doet niets af aan de werking van de verbinding.

Hoe meet je de snelheden die je in je eerste bericht noemt, is dat via een bekabelde verbinding of een draadloze verbinding? Als het via Wifi was, zou je het dan ook kunnen testen via een bekabelde verbinding? Dat geeft een beter beeld van de verbinding dan draadloos.


Hou er rekening mee dat de meeste computers / laptops maar to 1gig gaan ,ik heb een usb adapter gekocht die 2.5 gig is en dat is ook wat die geeft cq wat ik kan meten .

Er zijn 4 monteurs geweest waar de eerste 2 niet (nog niet ) de snelheid konden meten en de twee laatsten hebben hem via hun aperatuur gemeten en gaf netjes 4 + gig download en 4+ upload aan .

Het oranje lampje schijnt te wachten op een update heb ik er uit begrepen dus niet te veel van aantrekken.

Dus ik zou eerst een kijken wat je computer cq laptop aan snelheid kan halen

 


Hou er rekening mee dat de meeste computers / laptops maar to 1gig gaan ,ik heb een usb adapter gekocht die 2.5 gig is en dat is ook wat die geeft cq wat ik kan meten .

Er zijn 4 monteurs geweest waar de eerste 2 niet (nog niet ) de snelheid konden meten en de twee laatsten hebben hem via hun aperatuur gemeten en gaf netjes 4 + gig download en 4+ upload aan .

Het oranje lampje schijnt te wachten op een update heb ik er uit begrepen dus niet te veel van aantrekken.

Dus ik zou eerst een kijken wat je computer cq laptop aan snelheid kan halen

 

Beste,

 

Dank voor je uitleg, het klopt dat ik gewoon verbinden heb, maar in de nacht precies tussen 2/3 nachts valt de wifi weg en is alles ontkoppeld . na laten kijken bij kpn en inderdaad , het lijkt alsof alles uitvalt .. ze gaan me nu een nieuwe modem toesturen kijken wat het gaat doen .


@Oefoelo is het opgelost? Ik heb hetzelfse probleem dus ben op zoek naar de oplossing


Het is verholpen, heb een paar keer de modem aan en uit gezet. Geen idee wat er daarna is gebeurd. De nieuwe box werkt zowieso een beetje raar , haal van de 5gig niet eens de 2gig . Uren met ze aan de telefoon gezeten maar geen oplossingen . 


@Oefoelo Ik kan je denk ik wel wat ideeen geven.

De meeste apparaten hebben een netwerkkaart die slechts tot 1gb toelaat. Betreft eigenlijk alle geintegreerde netwerkkaarten in laptops, pc's en andere apparatuur. Ik heb om de 4gb te halen een 10gb netwerkkaartje laten inbouwen in mijn pc (100 euro) en haal nu wel 4000 mbit. en 400+ mbps met nieuwsgroepen downloaden.

Heb wel een cat7 kabel getrokken en die rechtstreeks vanuit de PC naar het 10gb poortje in het modem (let op, er zitten dus verschillende poorten met verschillende snelheden op dit modem).

Ook moest het glasvezelkastje worden vervangen, ik had nog de Genesis oid en dit moest een Nokia worden want die oude geven problemen met dit nieuwe modem.

Je moet niet de gewone klantenservice hebben maar 0800 0402 bellen en aangeven dat het nog niet goed werkt en dat je een monteur wilt laten langskomen onder de garantie. Die gasten kunnen je beter helpen dan het standaard klantenservice nummer dat is zeker.

Bij mij kwamen ze uiteindelijk gister met 3 man sterk langs om een nieuwe kabel (Cat 7 dus die ik zelf heb aangeschaft want KPN levert die niet uit naar haar monteurs, Cat 6e moet ook 4gb halen overigens) te trekken, het ONT kastje (glasvezel) te vervangen en 3 nieuwe super wifi 2.0 punten te installeren. Alles werkt nu als een tiet hier maar hij valt dus sporadisch gewoon helemaal weg terwijl alle lampjes gewoon blijven branden. Dit is nu 4 of 5 keer gebeurd in 2 weken tijd. 

Dus weer gebeld (let op, na je monteursafspraak krijg je een mail met weer een ander telefoonnummer van een backoffice en een code die je moet invoeren bij het bellen) en nu komen ze maandag de boel uitlezen om te zien waar het misgaat. Kan dat het modem gewoon niet goed is.

Als er een monteur bij je is langsgeweest indertijd zul je dus ergens een mail en sms hebben met dat nummer en die code.

Hopelijk helpt dit. 

 


 haal van de 5gig niet eens de 2gig 

Wat bedoel je daarmee @Oefoelo , KPN biedt maximaal 4Gb-abo's aan?


Ook moest het glasvezelkastje worden vervangen, ik had nog de Genesis oid en dit moest een Nokia worden want die oude geven problemen met dit nieuwe modem.

Kun je niet zo in het algemeen stellen @A3aantjuh 

Er is/zijn bepaalde serie(s) glaskasten van Genexis die problemen kunnen geven. KPN-monteurs weten precies welke dat zijn en kunnen beoordelen of deze aan vervanging toe zijn.

Je moet niet de gewone klantenservice hebben maar 0800 0402 bellen

Wat is dan het nummer van de ‘gewone’ klantenservice?

Cat 6e moet ook 4gb halen

Het is CAT6a, CAT7 is overkill.