Skip to main content

Wijzigigen in webinterface KPN Modem worden niet opgeslagen

• 13 maart 2025
  • 14 reacties
  • 75 keer bekeken

Ik probeer nu ook mijn WiFi-kanalen aan te passen, maar mijn modem-pagina weigert dit op te slaan. Ik pas het aan, klik op ‘Opslaan' en krijg het bericht ‘Wijzigingen opgeslagen.’ Alleen als ik dan naar een ander tabblad ga en weer terug, zie ik dat het helemaal niet is opgeslagen. Het staat weer op auto.

Hetzelfde probleem heb ik met het Tijdschema. Ik wil graag ‘s nachts de WiFi uit, maar ik krijg dit niet voor elkaar. Elke keer na ‘Wijzigingen opgeslagen’ kom ik terug op die pagina en staat het weer uit.

Bekend probleem? Oplossing?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor aangemaakt

14 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23373 reacties
  • 14 maart 2025

Hi ​@Canyarion, ik denk graag mee. 

Mag ik weten welke modem jij precies hebt? En zou je ook willen proberen om dit in een andere browser te doen of een ander apparaat? Ik ben namelijk benieuwd of het dan wél werkt. 

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 14 maart 2025

Het gaat om een KPN Box 12. Ik heb het geprobeerd met Firefox, Chrome en Edge, elke keer hetzelfde resultaat. 

En de modem is recent gereset, probleem blijft.

Overigens slaat 'ie sommige dingen wel op. Netwerknaam en -wachtwoord, het WiFi-kanaal van 5Ghz bijvoorbeeld.

Bedankt! 

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 15 maart 2025

Ik krijg een nieuwe modem opgestuurd, zien of dat helpt. 

Overigens is het me vanochtend gelukt om 1 ding op te slaan (Tijdschema aanzetten). Ik ken toen niet de melding Wijzigingen opgeslagen, maar iets als 'r@kpn.success'. Misschien helpt dat de puzzel op te lossen.

Edit: dit was (toevallig?) op een ander apparaat, maar daar werd het WiFi-kanaal nog steeds niet opgeslagen, dus of dat er mee te maken had betwijfel ik. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23373 reacties
  • 17 maart 2025

Ik verwacht in dit geval dat het niet aan dat andere apparaat lag. Hou me op de hoogte of dit met een nieuwe modem op is gelost. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 17 maart 2025

Ik heb hetzelfde probleem: kan geen gastnetwerk of extra netwerk inschakelen

Telkens de modal melding “Wijzigingen opgeslagen” (die ook vervelend lang in beeld blijft en rest van scherm qua interactie blokkeert). Verder geen error in de console o.i.d.

Via MijnKPN app worden dezelfde  aanpassingen ook niet opgeslagen.

(firmwareversie V12.C.24.05.08 en UI-versie van 01-05-2024)

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 17 maart 2025
Ruvar schreef:

Telkens de modal melding “Wijzigingen opgeslagen” (die ook vervelend lang in beeld blijft en rest van scherm qua interactie blokkeert).

Klopt, dat heb ik dus ook. Scherm bevriest voor 13 seconden.

Morgen zou m'n nieuwe modem aan moeten komen. Aan het einde van de dag weet ik hopelijk meer.

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 19 maart 2025

Helaas! Nieuwe modem, zelfde probleem. 😌 Dit begint vervelend te worden.

Klopt het trouwens dat mijn nieuwe modem automatisch de naam van het WiFi-netwerk aanpast naar wat ik op m’n vorige modem had?

Een rariteit: Toen ik voor het eerst wilde inloggen op m'n modem, vlak na de installatie, werd 192.168.2.254 doorgeleid naar https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/. Ik herken deze pagina niet en het lukte me ook niet daar in te loggen. Kan het zijn dat dit een oude versie is en dat mijn modem nog aan het updaten was? Als ik nu naar 192.168.2.254 ga, kom ik op de pagina die ik ken.

Ik ben heel benieuwd naar een oplossing.

@Alex van KPN 

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 19 maart 2025

Morgen komt een monteur.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 23 maart 2025

Kan het mis hebben, maar dit lijkt me eerder een software dan een hardware probleem...

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3456 reacties
  • 23 maart 2025
Ruvar schreef:

Kan het mis hebben, maar dit lijkt me eerder een software dan een hardware probleem...

Ja, het lijkt op memory leak probleem van de firmware, het geheugen wordt steeds voller hoe langer de uptime wordt. Het kan verholpen worden door het modem kort van stroom af te halen (power off en weer on)

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 23 maart 2025
TDN schreef:
Ruvar schreef:

Ja, het lijkt op memory leak probleem van de firmware, het geheugen wordt steeds voller hoe langer de uptime wordt. Het kan verholpen worden door het modem kort van stroom af te halen (power off en weer on)

Dit had ik al meerdere keren geprobeerd, dus dat was het niet.

De monteur is geweest en hij zag al snel het probleem: De wifistandaard stond niet goed. Ik weet niet of het 2,4GHz of 5Hz was die hij veranderd heeft, maar nu staat 2,4GHz op b,g,n,ax en 5GHz op a,n,ac,ax. Volgens mij stond die laatste niet goed.

Nadat hij dat aangepast had, kon ik alle wijzigingen weer opslaan. Dus hopelijk is dat de oplossing voor anderen met dit probleem.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 maart 2025

Ik heb dezelfde wifi instellingen, maar nog steeds het probleem... ​@TDN  stroom eraf is anders dan reset via admin gui?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3456 reacties
  • 24 maart 2025
Ruvar schreef:

Ik heb dezelfde wifi instellingen, maar nog steeds het probleem... ​@TDN  stroom eraf is anders dan reset via admin gui?

Ja, reset is alle instellingen wissen, firmware opnieuw installeren en dan opnieuw rebooten. Stroomeraf is alleen een schone rebooten (geheugen vrij gegeven, oude instellingen opnieuw lezen en toepassen), als je in web gui gaat, staat bij een nieuwe reboot geheugen gebruik ongeveer bij 50%, en deze percentage wordt steeds hoger hoe langer de router online is.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 maart 2025

@TDN mijn geheugengebruik lijkt vrij steady rond de 51%. ​@Alex van KPN mag ik ook een nieuwe modem?

Reageer