Skip to main content
Vraag

Nieuw modem aangesloten, maar nog problemen met Alfen laadpaal

• April 14, 2026
  • 12 reacties
  • 64 keer bekeken

Ik he  de modem aangesloten maar ondervindt problemen met onze alfen laadpaal. Hoe weet ik of de kabels in de juiste poort zit en of er geen poort geblokkeer wordt? 

12 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 14, 2026

Beste ​@Ajanxi er is een rode WAN-poort waar je de netwerkkabel tussen glasvezelkast en router verbindt.

Bij koper verbindt je de kabel tussen IS/RA punt en de DSL-poort op de modem.

Dan zijn er nog vier gele LAN-poorten waar je o.a. je laadpaal op aan kunt sluiten voor communicatie.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2026

Ik denk dan dat t goed zit dan? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 14, 2026

Beste ​@Ajanxi lijkt me niet, je hebt op zowel de rode WAN-poort als op de grijze DSL-poort een kabel gestoken. Dat kan niet.

Je hebt óf glasvezel via de rode WAN-poort óf een koperaansluiting via de grijze DSL-poort.

Laat eens een foto zien van je KPN aansluitpunt in de meterkast, meest waarschijnlijk, of huiskamer.

Waar gaat die kabel in de rode WAN-poort naar toe?

Waar gaat de kabel in de DSL-poort naar toe?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 14, 2026

Nee,

Je hebt zowel kabel in Ethernet poort voor glasvezel als, kabel in dsl?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2026

De 2e grijze kabel is voor de zonnepanelen-kastje. De bovenste komt uit de muur...geen idee ...

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2026

Ik heb geen glasvezel

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2026

@JanD 

Waar gaat die kabel in de rode WAN-poort naar toe?

Onder de vloer door naar oude telefoonaansluiting?

Waar gaat de kabel in de DSL-poort naar toe?

Sorry, dat is die witte? Ook onder de vloer door.... geen idee 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 14, 2026

Ik heb geen glasvezel

Dan moet de kabel uit de rode WAN-poort verwijderd worden.

@Ajanxi 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2026

@JanD done maar nu moet ik de laadpaal resetten dus ik ben n stapje verder. Bedankt.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 14, 2026

@JanD done maar nu moet ik de laadpaal resetten dus ik ben n stapje verder. Bedankt.

Graag gedaan ​@Ajanxi 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Ajanxi. Welkom op de KPN Community! Het kan soms even een struggle zijn om alles goed aangesloten te krijgen met een nieuw modem. Top dat je dan hier aanklopt voor hulp. 

En die hulp bood zich ook gelijk aan zie ik. Erg fijn. Is het nu ook gelukt met het aansluiten van de laadpaal? Werkt deze nu? Anders helpen we je graag verder.

Ik zie wel dat het erg vol is aan de achterkant van je modem bij de (gele) ethernetpoorten. Mocht je nog een plekje zoeken voor een andere ethernetkabel, dan kun je altijd een netwerkswitch aanschaffen via onze webshop. Dan heb je zo weer plek voor extra kabels :) 

Ik hoor graag weer van je! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 16, 2026

Hi ​@Arjan van KPN nee de laadpaal is nog niet gelukt, de laadpaal moet opnieuw geconfigureerd worden... dus daar moet blijkbaar n monteur voor komen