@HE1
Heeft u IP camera’s of een USB wifi dongle?
Bij mij is de "Shenzhen" de Remeha eTwist thermostaat.
inmiddels gevonden, het zijn de 3 beveiliging camera's. Werd een beetje door het experia modem op verkeerde been gezet omdat ik om te testen de cam's van het stroom heb gehaald, vervolgens ze in het modem wel in de actieve connectie lijst bleven staan.
Chinese beveiligingscamera's.
Contradictie in terminis.
HE1 schreef:
inmiddels gevonden, het zijn de 3 beveiliging camera's. Werd een beetje door het experia modem op verkeerde been gezet omdat ik om te testen de cam's van het stroom heb gehaald, vervolgens ze in het modem wel in de actieve connectie lijst bleven staan.
Als je een apparaat stroomloos maakt, dan kan een router dat nooit meteen weten. Want ingeschakelde apparaten houden ook niet altijd een active verbinding met de router. Dus een apparaat kan uren later nog in de active connectie lijst staan.
Marlon92 schreef:
HE1 schreef:
Als je een apparaat stroomloos maakt, dan kan een router dat nooit meteen weten. Want ingeschakelde apparaten houden ook niet altijd een active verbinding met de router. Dus een apparaat kan uren later nog in de active connectie lijst staan.
Andere apparaten die ik uitzette verdwenen wel direct uit de active lijst, zal per apparaatje verschillen wellicht.
Raadsel is dus opgelost @HE1. Ik had op het wereldwijde web ook gevonden dat dit bedrijf smart home apparatuur maakt met draadloze netwerkmodules.
Voor snellere updates in de interface overzichten van verbonden apparaten zet dan de dhcp lease tijd korter. De box komt er dan eerder achter dat bepaalde apparaten niet meer actief zijn.
Dat is een goede tip @BruisTablet
BruisTablet schreef:
Voor snellere updates in de interface overzichten van verbonden apparaten zet dan de dhcp lease tijd korter. De box komt er dan eerder achter dat bepaalde apparaten niet meer actief zijn.
De leasetijd staat standaard op 24uur, waar wil je die op zetten dan? ik zie niet in dat deze leasetijd invloed heeft op bijwerken van deze connectie lijst want het zijn 2 totaal verschillende zaken.
De meeste devices worden meteen bijgewerkt in de connectielijst (je moet wel op refresh klikken)….sommige duren maximaal een seconde of 20s na uitzetten ben ik inmiddels achter.