Skip to main content
Beantwoord

Zoektocht naar 3 onbekende shenzhen bilian electronic apparaten op mijn Experia Box

• 18 januari 2025
  • 10 reacties
  • 463 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 140 reacties

Ik heb een kpn experia modem en er zitten 3 apparaten op mijn wifi waar ik al een tijdje naar speur maar nog niet heb achterhaald welke dit zijn.

- in de connection list van het modem staan ze als:
device-25, device-26, device-29

- als ik zoek op de mac adressen van deze 3 op de site: mac vendors krijg ik als resultaat van fabrikant: SHENZHEN BILIAN ELECTRONIC CO.,LTD

geen idee welke apparaten dit zijn heb mijn hele huis afgestruind.

Iemand een idee of nog een truuk om dit te achterhalen?

Beste antwoord door HE1

inmiddels gevonden, het zijn de 3 beveiliging camera's. Werd een beetje door het experia modem op verkeerde been gezet omdat ik om te testen de cam's van het stroom heb gehaald, vervolgens ze in het modem wel in de actieve connectie lijst bleven staan.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

• 0 reacties
  • 19 januari 2025

@HE1 

Heeft u IP camera’s of een USB wifi dongle?

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 580 reacties
  • 19 januari 2025

Bij mij is de "Shenzhen" de Remeha eTwist thermostaat.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 140 reacties
  • Antwoord
  • 19 januari 2025

inmiddels gevonden, het zijn de 3 beveiliging camera's. Werd een beetje door het experia modem op verkeerde been gezet omdat ik om te testen de cam's van het stroom heb gehaald, vervolgens ze in het modem wel in de actieve connectie lijst bleven staan.

PeterG
Superuser
  • 65562 reacties
  • 19 januari 2025

Chinese beveiligingscamera's.

Contradictie in terminis.

• 6929 reacties
  • 19 januari 2025
HE1 schreef:

Als je een apparaat stroomloos maakt, dan kan een router dat nooit meteen weten. Want ingeschakelde apparaten houden ook niet altijd een active verbinding met de router. Dus een apparaat kan uren later nog in de active connectie lijst staan.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 140 reacties
  • 19 januari 2025
Marlon92 schreef:
HE1 schreef:

Als je een apparaat stroomloos maakt, dan kan een router dat nooit meteen weten. Want ingeschakelde apparaten houden ook niet altijd een active verbinding met de router. Dus een apparaat kan uren later nog in de active connectie lijst staan.

Andere apparaten die ik uitzette verdwenen wel direct uit de active lijst, zal per apparaatje verschillen wellicht.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 11721 reacties
  • 21 januari 2025

Raadsel is dus opgelost ​@HE1. Ik had op het wereldwijde web ook gevonden dat dit bedrijf smart home apparatuur maakt met draadloze netwerkmodules. 

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1410 reacties
  • 21 januari 2025

Voor snellere updates in de interface overzichten van verbonden apparaten zet dan de dhcp lease tijd korter. De box komt er dan eerder achter dat bepaalde apparaten niet meer actief zijn.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 11721 reacties
  • 21 januari 2025

Dat is een goede tip ​@BruisTablet 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 140 reacties
  • 21 januari 2025
BruisTablet schreef:

Voor snellere updates in de interface overzichten van verbonden apparaten zet dan de dhcp lease tijd korter. De box komt er dan eerder achter dat bepaalde apparaten niet meer actief zijn.

De leasetijd staat standaard op 24uur, waar wil je die op zetten dan? ik zie niet in dat deze leasetijd invloed heeft op bijwerken van deze connectie lijst want het zijn 2 totaal verschillende zaken.

De meeste devices worden meteen bijgewerkt in de connectielijst (je moet wel op refresh klikken)….sommige duren maximaal een seconde of 20s na uitzetten ben ik inmiddels achter. 

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic