Skip to main content

Ik gebruik al jaren F-secure zonder problemen maar sinds de laatste update krijg ik op twee verschillende desktop computers een blauw error scherm met de melding” Bad_Spool_caller”. sinds ik f-secure eraf gegooid heb op beide computers heb ik geen problemen meer. de computers draaien onder Windows 11 24H2.

Een computer compleet opnieuw geïnstalleerd (5x) 😞 ,  helemaal geen probleem met het installeren van alle software.  Bij de laatste installatie f-secure er als laatste erop gezet en toen ging het mis. 

Nu weet ik dus zeker dat het aan f-secure ligt.

Is er al een oplossing voor dit probleem en hebben meer mensen er last van?

Hoi ​@Mausky, oei, krijg je op beide pc's echt een blue screen te zien zonder dat iets meer werkt? 

Ik heb in de tussentijd nog niet meer signalen gezien, maar dat dit bij jou gebeurt is niet de bedoeling natuurlijk. Sinds wanneer ervaar je dit? En hoe staat het er nu voor? Kan je nog achterhalen welke versie van F-Secure je hebt of had? 

2 weken terug heb ik mijn PC systeem geupgrade naar windows 11 Pro 24H2 aangezien deze niet lekker meer liep, hoop rommel erop. Tijdens het opnieuw installeren van alle software  tussentijds blauw scherm met genoemde klacht. Pas toen ik op een gegeven moment als laatste f-secure had geïnstalleerd en de computer direct de fout in ging wist ik waar het probleem zat. Bij de andere computer die ik niet dagelijks gebruik zou ik afgelopen zondag via internet F1 kijken. hij stond al een tijdje aan, toen er plotseling een blauw scherm kwam met de zelfde melding. opnieuw opgestart met weer het zelfde probleem, weer een vast loper(blauw scherm). Deze computer draait onder Windows 10 Pro 21H2 en kreeg net als de andere PC regelmatig zijn windows updates.

F-secure op beide Pc's eraf gegooid en sindsdien geen last meer gehad. welke versie van F-secure er gedraaid heeft kan ik niet meer terug halen, echter het is een van de laatste updates. Draai op beide computers nu de Windows beveiliging zonder problemen. Ik heb nog wel een minidump log file van de computer die het laatst in de fout ging.

Het is al lang geleden dat ik een blauw scherm (BSOD) kreeg. maar er zijn tools om de dump mee uit te lezen: https://www.bleepingcomputer.com/download/bluescreenview/ 

Geef het eens een kans.

Precies hetzelfde probleem hier. Ik kwam er eerst niet achter wat het was. Geheel W11 (24H2) opnieuw geïnstalleerd. Daarna ging het heel lang goed. (1,5 week). Gisteren F-Secure (KPN) opnieuw geïnstalleerd want dat had ik nog niet gedaan en BAM! Bad Pool Callers. 
F-Secure er weer afgehaald. En topt op heden draait alles weer stabiel. Met Defender van MS. Ik heb liever F-Secure.

Hoe kom ik aan een update van F-Secure die wel werkt? @KPN: graag escaleren richting F-Secure!!

Dankjewel voor het seintje ​@ArnoWaterham. Rot dat jij hier ook last van hebt.

@Mausky hoe staat het er bij jou voor?

Ik ga hierover navraag doen en kom er bij jullie op terug zo gauw ik meer weet!

Reageer