Skip to main content
Vraag

Bad_Spool_caller error met F-secure

• April 13, 2025
  • 59 reacties
  • 545 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

59 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

He wat jammer. Dank voor de terugkoppeling ​@Lim. Ik heb het bestand ontvangen, waarvoor dank! Ik heb het gelijk doorgestuurd voor verder onderzoek, dus ik hou je op de hoogte.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Een update van mijn kant. Het onderzoek loopt intussen nog, toch even de vraag of jullie intussen kunnen updaten naar de nieuwe versie 25.5? 

Vervolgens is er een workaround (belangrijk dat je op versie 25.5 zit daarvoor), die de BSOD zou moeten verhelpen. Laten jullie weten of dit lukt en of het helpt?

• Open Registry Editor (regedit.exe) as administrator
  • Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\
  • Create the folder F-Secure_Debug
  • Inside that, create OneClient
  • Create a new DWORD (32-bit) value named EnableFirewallSensor
  • Stel de waarde in op 0

• Nieuwkomer
  • June 16, 2025

Bovenstaande uitgevoerd (duurde even voordat ik 25.5 binnen had) en tot nu toe (2 dagen) geen BSOD.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goed om te horen, dankjewel voor de update ​@Lim

Vorige week een nieuwe PC met Windows 11 aangeschaft en F-secure 25.6 geïnstalleerd.  Bij het aansluiten van de ethernetpoort  verschijnt nagenoeg onmiddellijk het BSOD.  Daarna de driver software van de  netwerkadapter ( Realtek Gaming GbE family controller ) ge-update  naar de laatste versie. Dit maakt geen verschil, probleem blijft.   

( Door updaten van de driver bij mijn andere W11 PC verdween daarmee probleem ). 

Kunt u een update geven van de status van F- secure met betrekking tot dit probleem? 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 7, 2025

Vorige week een nieuwe PC met Windows 11 aangeschaft en F-secure 25.6 geïnstalleerd.  Bij het aansluiten van de ethernetpoort  verschijnt nagenoeg onmiddellijk het BSOD.  Daarna de driver software van de  netwerkadapter ( Realtek Gaming GbE family controller ) ge-update  naar de laatste versie. Dit maakt geen verschil, probleem blijft.   

( Door updaten van de driver bij mijn andere W11 PC verdween daarmee probleem ). 

Kunt u een update geven van de status van F- secure met betrekking tot dit probleem? 

Heb je de nieuwste versie,  en het register aangepast?

Versie is 25.6  Daarna geen updates meer gehad. Het register is niet aangepast. Omdat het  een workaround betreft wacht ik op een update van F-Secure.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Versie is 25.6  Daarna geen updates meer gehad. Het register is niet aangepast. Omdat het  een workaround betreft wacht ik op een update van F-Secure.

Ik heb daar nog geen informatie over beschikbaar. Je zou de workaround kunnen testen Paul.

Workaround lijkt te werken. In 2 weken geen BSOD gehad.