Skip to main content
Beantwoord

Bij mobiele KPN verbinding geen verbinding nodig met VPN?

• March 5, 2026
  • 2 reacties
  • 30 keer bekeken

Sinds een paar dagen werkt Norton VPN niet meer. Internet werkte  niet, en toen ben ik naar de provider gegaan, die zette internet weer aan (blokkade?!). Maar vpn werkte daarna niet meer. Automatisch verbinden kan niet aangezet worden in de beveiligings app. Bij vpn krijg ik het bericht u bent verbonden met een mobiel netwerk u heeft geen vpn nodig. Maar als ik naar het buitenland ga, zou ik toch graag vpn willen hebben. Ik heb verschillende protocollen geprobeerd geen van allen  opende de vpn. Dit vergt veel tijd om op te lossen.. ik heb de vpn aangeschaft omdat een vorige provider (wifi)het naliet om de app goed te beveiligen. Ik weet niet wat te doen. De vpn app is handig in gebruik als ik in het buitenland ben en netwerkproblemen ondervind. Met sommige providers heb ik regelmatig netwerkproblemen in het buitenland, dus ik heb deze wel nodig .

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Gerard111, welkom bij onze community. 

Dank aan Jan voor de duidelijke uitleg. Een VPN zou geen invloed mogen hebben op je verbinding zelf, maar ik kan me goed voorstellen VPN handig is in bepaalde situaties. Ik heb zelf geen ervaring met Norton VPN, maar ik lees dat vliegtuigmodus uit- en weer aanzetten kan helpen. Heb je app ook opnieuw geïnstalleerd? 

Wat mij nog te binnen schiet is dat de VPN op Nederland staat ingesteld en dat Norton dat herkent, maar dat zou niet moeten gebeuren. Wat je in ieder geval ook kunt doen is de vraag aan Norton stellen. Wij blokkeren namelijk niet specifiek een VPN verbinding. 

Laat het me weten of het zo lukt, ik ben benieuwd naar de oplossing. 

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 6, 2026

Beste ​@Gerard111 Als je bijvoorbeeld een mobiel met een recente Android- of Apple-software hebt en deze optimaal ingesteld hebt, heb je geen VPN nodig.

Verder kun je bij Chrome de veiligheidsinstellingen optimaliseren.

Verder kun je gratis KPN-Veilig installeren.

Dan heb je afdoende veiligheid en verder gewoon je gezonde verstand gebruiken en geen onbekende wifinetwerken gebruiken.

Succes.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 8, 2026

Hi ​@Gerard111, welkom bij onze community. 

Dank aan Jan voor de duidelijke uitleg. Een VPN zou geen invloed mogen hebben op je verbinding zelf, maar ik kan me goed voorstellen VPN handig is in bepaalde situaties. Ik heb zelf geen ervaring met Norton VPN, maar ik lees dat vliegtuigmodus uit- en weer aanzetten kan helpen. Heb je app ook opnieuw geïnstalleerd? 

Wat mij nog te binnen schiet is dat de VPN op Nederland staat ingesteld en dat Norton dat herkent, maar dat zou niet moeten gebeuren. Wat je in ieder geval ook kunt doen is de vraag aan Norton stellen. Wij blokkeren namelijk niet specifiek een VPN verbinding. 

Laat het me weten of het zo lukt, ik ben benieuwd naar de oplossing.