Beste mensen,
Ik beschik nog over een oud Worldonline mailadres, dat via de overname ooit door Tiscali ook een @tiscali.nl variant gekregen heeft. Uiteindelijk is alles via Telfort bij KPN terechtgekomen.
Helaas is er in het verleden wel eens door een onbekende elders op internet spam verstuurd met deze adressen als afzender.
De afgelopen week ontving ik 2x een e-mail melding van KPN, waarin staat dat een -niet door mij!- vanaf het @tiscali.nl mailadres verstuurde e-mail is geblokkeerd. Met het advies erbij eventueel contact op te nemen met het Abuse team van KPN.
Alles in de KPN e-mail wijst erop dat deze waarschuwingsmail afkomstig is van KPN, er zitten geen linkjes naar derden in. De bijlage (part_2.dat tekstbestand) heb ik geopend met Kladblok en geanalyseerd, Deze suggereert dat de oorspronkelijke aanbieder van het te versturen mailbericht (met mijn adres als afzender) een mij onbekende server/netwerk is in Scandinavië.
Wat ik vreemd vind aan beide KPN waarschuwingsberichten die ik afgelopen week ontving is dat in de onderwerpregel niet alleen mijn @Tiscali.nl e-mailadres wordt genoemd, maar óók mijn e-mailwachtwoord bij KPN. Bij de 1e keer (begin van afgelopen week) is mijn mailaccount door KPN zelf geblokkeerd, ben ik per e-mail gewaarschuwd en heb ik een nieuw wachtwoord ingesteld via de KPN beheerpagina online (dat was dezelfde dag dat bij KPN de webmail tijdelijk algeheel verstoord was). Het waarschuwingsmailbericht van (ogenschijnlijk?) KPN dat ik vannacht ontving, bevat wederom in de onderwerpregel mijn wachtwoord, ditmaal het vernieuwde wachtwoord.
Is bekend of KPN inderdaad waarschuwings-emails verstuurd, zonder rare links of phising erin, waarin jouw eigen wachtwoord in de onderwerp-regel daarin wordt vermeld?