Skip to main content
Beantwoord

Ik dacht dat de SMS MFA niet nodig was voor de community

• July 30, 2025
  • 16 reacties
  • 173 keer bekeken

PeterG
Superuser

17:52

Toch kreeg ik 'm hier net wel bij inloggen op m'n Android telefoon. 

Beste antwoord door Remco van KPN

Helder Peter dan zou ik het voorlopig even zo laten. Maar mocht het terugkomen laat het dan weten.

16 reacties

PeterG
Superuser
  • Auteur
  • 65582 reacties
  • July 30, 2025

18:57

Toch maar even uitgelogd en weer ingelogd. Nu bleef het achterwege. Ondanks dat bij inloggen hier de vraag “onthoud dit apparaat” er ook niet bij staat. 

Maar ja, een inlog op het forum vervalt ook na 24 uur niet gebruiken.

• 1438 reacties
  • July 30, 2025

18:57

Toch maar even uitgelogd en weer ingelogd. Nu bleef het achterwege. Ondanks dat bij inloggen hier de vraag “onthoud dit apparaat” er ook niet bij staat. 

Maar ja, een inlog op het forum vervalt ook na 24 uur niet gebruiken.

Bij mij is het nog erger zodra ik op een apparaat aanmeld wordt ik op andere apparaten meteen afgemeld. Log ik niet op een  ander apparaat in vervalt er bij mij niks.

Nu on topic voor de community heb ik dit nog niet gezien. Aan de andere kant ik kan de 2fa nog overslaan, in jouw geval mogelijk een bug bij het inschakelen van de 2fa voor jouw Mijn KPN.

PeterG
Superuser
  • Auteur
  • 65582 reacties
  • July 31, 2025

2FA staat wel degelijk aan op de community. Kreeg 'm voor de tweede keer voor de kiezen op m'n phone net om 02:29. Kon nu wel kiezen voor "onthoud dit apparaat", dus hopelijk nu niet meer.

Leen59
Wijsgeer
  • 1116 reacties
  • July 31, 2025

Ook dit even getest, geen 2fa nodig op iPad.

PeterG
Superuser
  • Auteur
  • 65582 reacties
  • July 31, 2025

Ik ben nu ook vaak uitgelogd. Wisselen van netwerk (mobiel) is vaak al genoeg nu. Weer uitgelogd, weer inloggen met sms code!

Ben je 2 x de deur uit kan  je weer inloggen. 

Waarom blijf je niet meer ingelogd nu???

Oh, wacht. Ik zat 'ineens' in de Samsung browser. Maar gebruik altijd de Google Chrome browser. 

Leen59
Wijsgeer
  • 1116 reacties
  • July 31, 2025

Vreemd, ik heb zojuist uitgelogd, WiFi van de iPad uitgezet, weer aan en inloggen zonder 2fa.

PeterG
Superuser
  • Auteur
  • 65582 reacties
  • July 31, 2025

Zie m'n aanvulling ​@Leen59 .

In de Samsung browser nu ook aangevinkt onthoud dit apparaat. Apparaat? Het gaat per browser. Het api cookie is dat.

• 1438 reacties
  • July 31, 2025

Heel raar ik heb zojuist ingelogd via een samsung browser en meteen toegang geen gezeur. Zou ik dat ook krijgen dan zal mijn activiteit hier een stuk minder worden.

Ik ben al blij dat ik eigenlijk ook weinig in Mijn KPN te zoeken heb hooguit een nieuwe factuur downloaden.

Leen59
Wijsgeer
  • 1116 reacties
  • July 31, 2025

@Rowi. heb jij de 2fa al geactiveerd?

• 1438 reacties
  • July 31, 2025

@Rowi. heb jij de 2fa al geactiveerd?

Nee, dat blijf ik overslaan zolang het kan. Ik ben echt totaal geen voorstander van die verplichting. Dat is ook de basis voor mijn eerste reactie dat dit een bug is. Uiteindelijk zit die 2fa aan je KPN ID gekoppeld. En daarmee log je hier ook in. Toen Ziggo met 2fa begon had ik hetzelfde met hun forum toen moest ik ook regelmatig op onthouden klikken.

Leen59
Wijsgeer
  • 1116 reacties
  • July 31, 2025

Je hebt in principe geen keuze helaas.

• 1438 reacties
  • August 1, 2025

Je hebt in principe geen keuze helaas.

Dat weet ik, maar het gaat nu over wat PeterG bevind met het bezoeken van de community. Ik had al meer bijval van andere vaste bezoekers verwacht. Het kan nooit tot 1 klant beperkt zijn.

PeterG
Superuser
  • Auteur
  • 65582 reacties
  • August 1, 2025

De inlog blijft niet meer geldig. Ik moet nu elke ochtend inloggen. En soms zelfs tijdens sessies! Ik doe dat dus op de telefoon, later werk ik op de laptop, maar ik had nu geen sms code nodig.

Eerst, als ik binnen 24 uur actief was, hoefde ik nooit in te loggen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 8081 reacties
  • August 3, 2025

Hoi Peter! Ik kwam je topic tegen en dit zijn natuurlijk zeer interessante bevindingen. Even samenvattend ontvang je nu op dit moment nog steeds een 2FA prompt als je inlogt op de Community? Blijft je sessie nu langer in stand. Anders moet ik dit eens morgen bespreken binnen het team.

PeterG
Superuser
  • Auteur
  • 65582 reacties
  • August 3, 2025

Nee, nu niet meer. Op alle 4 browsers (2 mobiel + 2 laptop) gekozen voor onthoud dit apparaat (apparaat is niet helemaal juist, het gaat per browser danwel de app met KPN ID).

Benieuwd wanneer ik een keer cookies moet wissen en dan weer inloggen.... Maar ja. Dat komt bijna niet voor.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 8081 reacties
  • Antwoord
  • August 4, 2025

Helder Peter dan zou ik het voorlopig even zo laten. Maar mocht het terugkomen laat het dan weten.

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic