Hoi,
Ben vrij a-technisch...Google vraagt regelmatig of ik passwords op wil slaan middels de zogenaamde wachtwoordmanager. Hoewel het sympathiek klinkt dat ik dan de passwords niet hoef te onthouden lijkt het me vooral op smartphone een risky iets?
Als ik het op een laptop gebruik dan kan in in Chrome nog uitloggen van mijn Google account, waarna automatisch inloggen op diverse sites middels de onder google account daarvoor opgeslagen wachtwoorden niet lijkt te werken. In die zin is er een soort van hoofdwachtwoord.
Op een android telefoon daarentegen kun je niet uitloggen van je Google account daar dan dingen as Maps niet werken, en ook je telefoon niet traceable meer is...maar het risico van het feit dat je dus altijd ingelogd bent is dan ook dat er verder geen hoofdwachtwoord meer is...dus zo gauw je via pincode in toestel bent dan kunnen mensen dus automatisch inloggen op websites waarvoor je in de wachtwoordmanager passwords hebt opgeslagen.
Ligt dat aan mij of is dit idd niet zo super veilig?
Dank voor degene die toelichting kan geven, of ik ergens iets mis in mijn al(on)wetendheid:-)