Skip to main content

Ik heb 2x moeten bellen ivm een storing wat achteraf bij kpn zelf lag. Monteur is geweest en het is opgelost maar heb geen vaste aansluiting waardoor de kosten van mijn mobiel bellen maar kpn 54 euro zijn! Kan hier iets over gecompenseerd worden?

Het nummer van KPN is 0800 0402. En dat is gratis. Welk nummer heeft u gebeld?


Hallo @Monique van engelen  KPN klantenservice is bereikbaar via 0800 0402 (gratis nummer)

Jij hebt waarschijnlijk met Google gezocht naar een nummer. Dan ben je helaas terechtgekomen bij een dure nummerinformatiedienst. Die bedrijven brengen tot € 1,00 per minuut in rekening voor hun ‘service’ die ook doorloopt nadat je bent doorverbonden. KPN is hierin geen partij en zal geen compensatie kunnen geven.


Hallo @Monique van engelen  KPN klantenservice is bereikbaar via 0800 0402 (gratis nummer)

Jij hebt waarschijnlijk met Google gezocht naar een nummer. Dan ben je helaas terechtgekomen bij een dure nummerinformatiedienst. Die bedrijven brengen tot € 1,00 per minuut in rekening voor hun ‘service’ die ook doorloopt nadat je bent doorverbonden. KPN is hierin geen partij en zal geen compensatie kunnen geven.

Ok niemand aan de telefoon had tegen mij gezegd dat dit nummer niet goed was?

Zelfs de monteur niet..... aan de telefoon zeiden ze dat er een mogelijkheid bestond voor compensatie....waarom hebben ze me niet gezegd een ander nummer te bellen? Idd op google opgezocht.....maar helaas dus pech voor mij!!! Das een dure les geweest!


Hallo @Monique van engelen  KPN klantenservice is bereikbaar via 0800 0402 (gratis nummer)

Jij hebt waarschijnlijk met Google gezocht naar een nummer. Dan ben je helaas terechtgekomen bij een dure nummerinformatiedienst. Die bedrijven brengen tot € 1,00 per minuut in rekening voor hun ‘service’ die ook doorloopt nadat je bent doorverbonden. KPN is hierin geen partij en zal geen compensatie kunnen geven.

Ok niemand aan de telefoon had tegen mij gezegd dat dit nummer niet goed was?

Nee, dat kunnen ze waarschijnlijk ook helemaal niet zien. Waarschijnlijk is dat dan afgeschremd, ze zullen dan mogenlijk "Privé-nummer" zien staan ofzo. Er zijn heel veel mensen die anoniem bellen, ze gaan echt niet aan iedereen vragen of dat wel klopt ofzo.


Is het een 18xx nummer, of een 0900-nummer?
In het geval van de 0900-nummer is het raadzaam om dit dure nummer die je gebeld hebt bij de ACM (voorheen OPTA) melden. Dan kunnen ze die uit de lucht halen gezien zulke praktijken allang verboden zijn.