Skip to main content
Vraag

KPN Cloud opent zonder in te hoeven loggen wat onveilig is

• June 2, 2026
  • 6 reacties
  • 74 keer bekeken

KPNCloud opent zonder inloggen. Dat is niet zoals ik het verwacht.

Start telefoon opnieuw, logĀ  sim in, onlock screen, druk op KPNCloud app. deze vraagt dan wel naar vingerscan of pincode maar druk je op pijltje terug zie je alle bestanden. zonder inloggen. Dat is niet wat ik verwacht. Toegang zonder inloggen mag niet kunnen.

6 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

De eerste toegang is dus wel beveiligd ​@gbeerten? Het blijft vaak een balans tussen gebruiksgemak en veiligheid. Op veel toestellen kan je vaak ook een extra beveiliging zetten. Op een iPhone kan dat bijvoorbeeld zo.Ā 

Pruygje
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • June 3, 2026

​@Remco van KPNĀ , net even getest, en ​@gbeertenĀ heeft inderdaad gelijk.

als ik via het instellingen menu instelĀ dat de app direct vergendeld, wordt de app ook netjes vergrendeld als ik de app sluit.

als ik dan de app weer open, moet ik deze ontgrendelen mbv mijn vingerafdruk of pincode.
Als ik dan op de ā€˜terug’ knop van mijn telefoon klik krijg een scherm met de knop ā€˜ontgrendelen’.Ā 
Maar als ik dan gewoon nog een keer ā€˜terug’ aanklik, wordt de app ontgrendeld en kan ik bij de bestanden die ik met de cloud sync.

dit lijkt me een programeerfout van in de app!!!

nb: KPN Cloud app versie 4.0.6.9147390, Pixel 7a, Android 16

Ā 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik zal het terugkoppelen ​@gbeertenĀ en ​@Pruygje, want dat lijkt me inderdaad niet handig. Maar de app moet dan wel ontgrendeld zijn, die vergrendeling blijft in stand toch?Ā Ā Ā  Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 4, 2026

de app staat op ā€˜vergrendelen na 1minuut’. Als ik over b.v. een uur probeer dan zie ik het scherm ā€˜Authenticeren om verder te gaan’. Ik drukĀ 2x pijltje terug en ben bij mijn bestanden. Zonder pin of vingerscan te geven. Ik denk dat het helemaal niet vergrendelt.

Pruygje
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • June 4, 2026

Maar de app moet dan wel ontgrendeld zijn, die vergrendeling blijft in stand toch?Ā Ā Ā  Ā 

​@Remco van KPNĀ ik snap niet helemaal wat je hier bedoeld.

Wat er aan de hand is, is dat de vergrendeling van de app op te heffen is door twee keer op de 'terug' toets van het OS te drukken, in plaats van het invoeren van een pincode of vingerafdruk.

​@gbeertenĀ welke OS (en versie) gebruik jij?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 4, 2026

Samsung A35-5G, Android 16, Versie One UI 8.0, Kernel 5.15.180-android13-3-32001549