Skip to main content
Vraag

KPN Cloud opnieuw installeren lukt niet: installatie wordt teruggedraaid

• August 6, 2026
  • 3 reacties
  • 10 keer bekeken

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

@rvk01 Ik denk dat jij mij wellicht ook verder kunt helpen! 😁

De KPN Cloud-app was vandaag om onverklaarbare reden ineens verdwenen. Ik heb de betreffende map verwijderd, en geprobeerd om KPN Cloud via Webmail opnieuw te downloaden. Dat lukt echter niet, want na het downloaden start de installatie wel, maar halverwege wordt deze ineens teruggedraaid, met de melding dat er een fout is geconstateerd en dat ik het later nog een keer moet proberen.

Volgens mij heb ik alles van de oude installatie verwijderd, maar wellicht dat er in het register nog iets is achtergebleven?

Help!

Piet.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

3 reacties

• Helper
  • August 6, 2026

De enige verklaring die ik zou kunnen vinden is dat het ligt aan de instelling voor het aansluiten van het apparaat. En zijn de bestanden nog wel in webmail te benaderen? 

Als de bestanden nog wel in de Cloud beschikbaar zijn en KPN Cloud app kan niet synchroniseren, dan zou ik de map van KPN Cloud op de pc verwijderen. Eerst de cloud-map donwloaden met een nieuwe naam, zodat de bestanden later niet overschreven worden.

Daarna opnieuw installeren via de instellingen van webmail “aansluiten apparaat”.

Hoop dat dit helpt

B.

rvk01
Slimmerik
  • August 6, 2026

@Piet van der Vooren Als ie bij (her)installatie halverwege stopt en alles weer terugdraait dan zal ie bij het installeren iets tegengekomen zijn wat een probleem geeft. Als de gegeven foutmelding niet duidelijk is kan er ook nog iets in de logboeken (Start / Logboek / Applicatie logboek) staan wat de foutmelding precies is.

Zonder duidelijke melding is dat moeilijk te zeggen. Je kunt wel de computer een keer opnieuw opstarten om te kijken of het daarna werkt (ook hier geldt weer dat opnieuw opstarten beter is dan ‘afsluiten’ en ‘starten’ want bij dat laatste wil Windows nog wel eens alleen zijn hele geheugen saven en met snelstarten alles wat verkeerd was weer in het geheugen laden… dus altijd… opnieuw opstarten).

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Piet van der Vooren, we hebben even een eigen topic voor je vraag gemaakt. Ik zie dat ​@Bernardo99 en ​@rvk01 al goed meedenken. Is het inmiddels nog gelukt of heb je nog iets meer informatie?