Skip to main content

In toenemende mate ervaar ik problemen op sites met afbeeldingen (desktop). Die worden niet getoond, hoewel de site is toegestaan in KPN Veilig. SchakelĀ ik KPN Veilig uit, dan zie ik de afbeeldingen wel.

Hi @NL265543Ā en welkom op het forum!Ā 

Apart dat dan alleen de afbeeldingen geblokkeerd worden. šŸ˜• Als het veilige sites zijn en dit op een paar sites gebeurt, dan kun je in je KPN Veilig zelf aangeven dat dit veilige sites zijn. Dit doe je als volgt:Ā 

  1. Open (de app van)Ā KPN Veilig
  2. Ga naarĀ veilig browsen en bankieren
  3. ToegestaneĀ en beveiligde websites beheren
  4. Veilig browsen
  5. Website uitzonderingen
  6. Daar kun je de websites toevoegen die jij als veilig wilt markeren

Laden de afbeeldingen dan wel goed?


Beste Sanne,

De sites staan al van het begin in de lijst met uitzonderingen, maar o.a. bij dvnwinkel.nl en whatsapp.com krijg ik sinds enige weken geen afbeeldingen meerĀ te zien. Dat was eerder wel zo.


Check. Het gaat dan om afbeeldingen op Whatsapp die gestuurd worden door jouw contacten? Als die wel te zien zijn wanneer je KPN Veilig uitschakelt, dan ben ik ook benieuwd waar dit door komt.Ā 

Heb je ook een ander apparaat waar je dit op kunt testen? Je laptop of smartphone misschien? Hoe gaat het dan?Ā 


Ik heb het geprobeerd op een andere laptop en andere browser. Dvnwinkel.nl, geen afbeeldingen zichtbaar. Op een mobiel zie ik gewoon afbeeldingen in whatsapp en dvnwinkel.nl. Allebei met KPN Veilig actief.


Helder, dank voor het testen! Zou je dan jeĀ forumprofielĀ zo volledig mogelijk aan willen vullen en hier een seintje willen geven?Ā 
Dan ga ik kijken of ik hier een ticket voor aan kan maken. šŸ™‚


Gedaan


Bedankt @NL265543! Ik heb een ticket voor je aangemaakt hiervoor. Die wordt binnen 2 werkdagen opgepakt, dus mocht je in de tussentijd gebeld worden door een onbekend nummer dan is het waarschijnlijk mijn collega. šŸ™‚

Laat je weten of het gelukt is? Ik ben benieuwd!


Beste Sanne,

Nee, nog niet. Je collega gaat navragen bij F-Secure wat de mogelijke oorzaak kan zijn.

Groet,


Fijn dat er navraag gedaan wordt. Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen!


Ik herken dezelfde problemen met KPNVeilig als in andere berichten gemeld en kies voor de oplossing om Veilig tijdelijk uit te schakelen. Op mijn mobiel heb ik de problemen niet.


Beste Hans,

Dat deed ik ook telkens, maar het is pas sinds enkele weken opgetreden. Voordien werkte het wel gewoon. Inmiddels is KPN in overleg met F-Secure over het probleem. De-installeren en opnieuw installeren op een laptop met Windows 10 heeft het probleem opgelost. Voor Windows 11 echter nog niet.


Bijzonder dat zo'n overleg traag verloopt, terwijl er voor Windows 10 al een oplossing is. Gaat KPN mij korting geven op mijn abonnement. Mijn echtgenote heeft op haar laptop Veilig ook uitgeschakeld.Ā 


Bijzonder dat zo'n overleg traag verloopt, terwijl er voor Windows 10 al een oplossing is. Gaat KPN mij korting geven op mijn abonnement. Mijn echtgenote heeft op haar laptop Veilig ook uitgeschakeld.Ā 

Hallo @Hans SchrijnderĀ als jij als onderdeel van je pakket 2 to 5 licenties gratis kan gebruiken, valt er weinig korting te geven, je betaalt er immers niets voor.

Ā 


Wat is nieuw Jan. Zit ik niet op te wachten. Wel op een oplossing.


Hier precies hetzelfde. In het verleden stond de betreffende site niet eens bij veilige sites en werd de afbeelding ook gewoon getoond. Het gaat hier om een advertentie via tradetracker.net. Lijkt me ook niet handig dat bezoekers de site zelf aan veilige sites toe moeten voegen.


Nog steeds geen oplossing met F-secure voor het KPNVveilig systeem. Brrr

Ā 


Kpn,Ā  komt er nog een oplossing?


@Hans SchrijnderĀ Dat hangt van de bevindingen in het ticket dat is aangemaakt af.Ā 

@NL265543Ā Hoe is het inmiddels, kun je de afbeeldingen weer zien? Ik zie dat je contact met mijn collega hebt gehad en dat er stappen aan je zijn doorgegeven vanuit F-Secure. Hebben die geholpen en, zo ja, welke stappen waren het?


Het probleem is niet opgelost


Mocht dit bij jou nog spelen @Hans Schrijnder, maak hier dan eenĀ eigen topicĀ voor aan of neem contact met ons op via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 of op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00.Ā 

Je kunt dit topic eventueel volgen. Als de topicstarter hier nog reageert dan krijg je daar ook een melding over.


Wat een onzin. KPN kan de oplossing bieden. Waarom moet ik een topic maken!?