Skip to main content
Beantwoord

KPN Veilig F-secure virusscanner voltooit de scan niet op mijn MacBook Air

• 25 februari 2025
  • 4 reacties
  • 61 keer bekeken

Ik heb KPN veilig (versie 19.9) geïnstalleerd op mijn MacBook (air 2020 - sequoia 15.3.1.), maar het lukt me niet op de virusscan te voltooien. Na maximaal 12% wordt het scannen afgebroken, zonder opgaaf van reden. Ik heb het programma al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en ook de MacOS versie is up to date. Het maximum aan licenties is nog lang niet bereikt. De klantenservice tast ook in het duister. Heeft iemand een gouden tip?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Murielvdd! Heb je toevallig andere virusscanners actief? Zo ja, dan zullen deze elkaar in de weg gaan zitten. Mijn advies is dan om er één te gebruiken, hier kun je ook de tips van Dicksooo voor gebruiken. 🙂

Mocht dat niet helpen of niet van toepassing zijn, zou je dan eens willen proberen om de licentie in te trekken voor je Macbook Air en hem daarna weer vrij te geven zodat je hem daarna opnieuw kunt installeren?
Ik ben benieuwd of dat de oplossing is.

Bekijk origineel

4 reacties

Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 153 reacties
  • 25 februari 2025

Dag ​@Murielvdd ,Gouden tip, verwijder die zooi van jouw Mac en vertrouw op de ingebakken beveiliging in MacOS, zoals Gatekeeper en Xprotect en zorg dat je MacOS up to date blijft.

Zolang jij niet met adminrechten vage dan wel illegale applicaties buiten Gatekeeper om installeert en SIP niet uitschakelt is er geen reden tot zorg.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7527 reacties
  • Antwoord
  • 27 februari 2025

Hi ​@Murielvdd! Heb je toevallig andere virusscanners actief? Zo ja, dan zullen deze elkaar in de weg gaan zitten. Mijn advies is dan om er één te gebruiken, hier kun je ook de tips van Dicksooo voor gebruiken. 🙂

Mocht dat niet helpen of niet van toepassing zijn, zou je dan eens willen proberen om de licentie in te trekken voor je Macbook Air en hem daarna weer vrij te geven zodat je hem daarna opnieuw kunt installeren?
Ik ben benieuwd of dat de oplossing is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 februari 2025

@Sanne van KPN nee, ik heb geen andere virusscanners actief en de licentie heb ik ook al een keer ingetrokken en opnieuw geactiveerd.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7527 reacties
  • 28 februari 2025

Check, dan is dat het niet. Dan raad ik je aan om een belafspraak met ons te maken hierover. Je wordt dan gebeld op een moment dat jou het beste uitkomt en mijn collega kan, met toestemming, met je meekijken op je MacBook om te zien waar het hem in zit.

Laat je weten of het gelukt is en wat de oplossing was? Ik ben heel benieuwd!

Reageer