Skip to main content

Ik heb 5 licenties bij mijn KPN Veilig. Maar als ik die wil delen worden er geen andere apparaten getoond. Als ik via de mail een link stuur naar mijn partner, dan moet deze KPN veilig installeren en als hij dat doet, word ik er uitgegooid en ben ik mijn beveiliging kwijt. Vor mijn smartphone geldt hetzelfde. Iemand enig idee wat hier misgaat? 

 

Hallo @DamonA. 

 

Doe je dat dan wel via Apparaat toevoegen?
Het lijkt er nu op dat je de link deelt die bij de licentie van jouw apparaat hoort.


Ja, daar klik ik op. En dan opent dit scherm. In het verleden bij XS4ALL (good old days) verschenen er dan apparaten in een lijst en die kon ik toevoegen. Stelde niks voor.

 

 


En dan klik je eerst op Apparaat van iemand anders?


Ja, en dan moet ik een mailadres invoeren voor die persoon. Daarmee ontvangt hij een link naar KPN Veilig. Er wordt al vanuit gegaan dat het om kinderbeveiliging gaat...

 

 

 


Dan zou ik ook niet weten waarom het fout gaat.

Hopelijk heeft iemand anders een idee.
 


Dankjewel voor het meedenken :-)


Hi @DamonA.! Fijn dat je al wat hulp hebt gehad. 

Deze ben ik ook nog niet eerder tegen gekomen, je zou namelijk inderdaad meerdere apparaten in het beginscherm moeten zien zoals hier: 


Zeker omdat er 4 licenties in gebruik zijn. Wat als je op je laptop of PC een andere webbrowser probeert? Google Chrome of Mozilla Firefox bijvoorbeeld? Ik weet dat het op je smartphone ook misgaat, maar ik ben benieuwd of het met deze browsers wel lukt. 

Mocht dat niet werken, dan ben ik benieuwd naar wat er gebeurt als je via https://veilig.kpn.com/ je eigen licentie verwijdert en deze opnieuw aanvraagt. Lukt het dan wel?


Hallo Sanne, via Edge gebeurt hetzelfde.


Check. Wat waren de resultaten van je eigen licentie verwijderen en opnieuw aanvragen? 

Mocht dat niet geholpen hebben, wil je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen en hier een seintje geven? Dan kan ik de systemen in duiken. 🤿


Mijn licentie verwijderen en weer aanvragen klinkt “griezelig". Gaat dat wel goed? Straks ben ik alles kwijt.


Mijn licentie verwijderen en weer aanvragen klinkt “griezelig". Gaat dat wel goed? Straks ben ik alles kwijt.

Hallo @DamonA. het aantal licenties ligt vast in je contract, door software te verwijderen van je pc raak je geen licenties kwijt.

 


Wat Jan zegt klopt @DamonA., je raakt niks kwijt! De licenties staan vast, dus het enige wat er gebeurt is dat je even geen KPN Veilig op je laptop hebt tot je de licentie weer aanvraagt. 🙂