Skip to main content
Vraag

KPN Veilig Virusscanner geeft Foutmelding: “Controleer uw netwerkverbinding en probeer het opnieuw. Fout : 0”

• September 3, 2026
  • 5 reacties
  • 113 keer bekeken

Installeren op tweede Android phone (met zelfde google account) lijkt niet werken.. krijg steeds deze melding. Android versie 11, dus zou moeten werken?

5 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@mirwb en welkom bij de KPN Community! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt. F-Secure werkt op Android 10 en hoger dus dit zou inderdaad moeten werken. 

Heb je het toestel waar dit op gebeurt al eens opnieuw opgestart? Zo ja, dan was in een ander topic de oplossing om de app en de licentie te verwijderen en opnieuw te installeren:

Zou je dit eens willen proberen? Ik ben benieuwd of dit het probleem bij jou ook oplost. 
Via de F-Secure omgeving kun je licenties aanpassen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 11, 2026

Hi ​@mirwb en welkom bij de KPN Community! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt. F-Secure werkt op Android 10 en hoger dus dit zou inderdaad moeten werken. 

Heb je het toestel waar dit op gebeurt al eens opnieuw opgestart? Zo ja, dan was in een ander topic de oplossing om de app en de licentie te verwijderen en opnieuw te installeren:

Zou je dit eens willen proberen? Ik ben benieuwd of dit het probleem bij jou ook oplost. 
Via de F-Secure omgeving kun je licenties aanpassen. 

Ja, hebben we allemaal al geprobeerd, maar heeft het probleem niet opgelost.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 12, 2026

Jammer dat dit niet heeft geholpen. 😕 Het vrijgeven van de licentie en deze opnieuw activeren lukte allemaal wel? Daar kwamen geen foutmeldingen bij tevoorschijn? 

Op welk type apparaat probeer je het te installeren? Dan kan ik kijken of daar meer over te vinden is. 
Zou je ook je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant in je communityprofiel willen zetten? Dan kan ik ook kijken of er in het abonnement zelf wat te vinden valt. 

Toevallig, bij mij precies hetzelfde. Samsung Note 20 Ultra Android 13, geinstalleerd via de link. Krijg precies dezelfde foutmelding, zelfs na contact met klantenservice geen oplossing. Licentie voor 2 andere apparaten staan in mijnKPN, de Note komt niet eens tevoorschijn. Jullie weten blijkbaar dus zelf ook niet wat het probleem kan zijn…….zou fijn zijn als er een oplossing komt.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 23, 2026

Hier hetzelfde probleem. Na zoeke op internet inderdaad eerst de licentie vna F-secure vrijgegeven (wel gek - die heb je toch nodig op je telefoon?) en opnieuw geïnstalleerd. Dat lvert wel een geinstalleerde Virusscanner op - die een foutmelding geeft - maar in veilig.knp.com geen telefoon te zien, wat eerst wel het geval was.

De foutmelding gaat gepaard met een knop om logbestand te versturen. Als ik dat aan mezelf mail ontvang ik drie bestanden, 2 .DAT waar ik niets ee kan en een crashdumo met de volgende (korte) inhoud:

Build version 17.8.0014881KPN
Antivirus active: true
Application privacy active: true
Browsing Protection active: true
Banking Protection active: true
Parental Control active: false
Finder active: true
java.lang.RuntimeException: Bad url
    at o.aez.<init>(Unknown Source:4046)
    at o.oz.<init>(:47)
    at o.qp.handleMessage(:268)
    at android.os.Handler.dispatchMessage(Handler.java:102)
    at android.os.Looper.loopOnce(Looper.java:226)
    at android.os.Looper.loop(Looper.java:313)
    at android.os.HandlerThread.run(HandlerThread.java:67)