Skip to main content

Sinds zondag al problemen met het programma. Al 5 of 6 medewerkers gesproken, maar ondanks -tig keer verwijderen, opnieuw installeren en opnieuw opstarten lukt het niet het goed functionerend te krijgen. Op dit moment geeft het dashboord aan dat ik (voor de 5e keer of zo) opnieuw op zou moeten starten maar de bankiersbeveiliging zou wel moeten werken (groen vinkje), maar blijkt niet te werken want wanneer ik naar site van de bank ga komt er geen melding van dat ik beveiligd ben. Dat was voorheen wel zo. Toen ik gisteren de zoveelste medewerker te spreken kreeg die vond dat “het internet sowieso wel veilig was” (m.a.w. ik zou ook wel zonder KPN veilig kunnen) en direct mijn computer via remote control wilde overnemen ben ik afgehaakt. 

Maar wat nu? Ik zie dat KPN veilig alleen beschikbaar zou zijn "bij voldoende internetsnelheid", maar bij glasvezel kan dat het probleem toch niet zijn?

Hallo @Nicola23 

 

De snelheid zal het probleem niet zijn.

Is de KPN Veilig extensie wel geïnstalleerd in de browser en is die ook ingeschakeld?

Als dat het probleem niet is of je krijg die niet ingeschakeld, heb je al een keer KPN Veilig via de F-Secure verwijdertool verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd?
Die tool kan je hier vinden: https://www.f-secure.com/nl/support/tools


Hallo GeSp, dank voor je reactie.

Het programma kwam niet eens aan aan de installatie in de browser toe, vloog er telkens voordien uit. Op aanraden van KPN dagje gewacht (zou nl wel 2 dagen kunnen duren voor de herinstallatie wel zou kunnen lukken; dit ivm nachtverwerking van updates) en jawel hoor, vandaag werkt het wel weer (na - en nu voor de laatste keer voorlopig, hoop ik - opnieuw opstarten en toevoegen aan de browser). 

Maar voor de zekerheid toch nog F-secure tool gedownload. Hoewel verwijderen via windows dus blijkbaar wel voldoende is geweest.


Hallo @Nicola23 

 

Hopelijk blijft het nu dan werken, anders ben je i.i.g. voorbereid met de gedownloade verwijdertool mocht die toch nodig zijn.