Skip to main content

L.S.

Al een tijd geleden heb ik op mijn tablet (Android) KPN Veilig moeten herinstalleren. Ik dacht  dat het probleem met de bladwijzers nu wel was opgelost. Niet dus!

Bovendien krijg ik, wanneer ik KPN Veilig opstart een hinderlijk scherm ‘Veilig betalen en bankieren’. Op geen enkele manier kan ik dat scherm wegkrijgen. Weet iemand raad?

Ook de regel ‘KPN Veilige Browser als standaardbrowser instellen’  hoef ik niet elke keer te zien.

Bovendien werken de bladwijzers nog steeds niet.

Op die manier ga ik de browser van KPN veilig steeds minder gebruiken.

Conclusie, hoe kan ik de KPN Veilig browser zo krijgen dat ik meteen de Browser kan starten zonder al die hinderlijke schermen en regels?

Groet,

Tacoveno

 

Hoi @Tacoveno! Hier help ik je graag mee, indien het nog niet opgelost is. Heb je de tablet al eens opnieuw opgestart sinds dit speelt? Ik hoop dat je daarmee in elk geval het veilig betalen en bankieren scherm weg krijgt. De pop-up voor hem instellen als standaardbrowser, heb je daarin niet de optie om aan te geven dat hij dit niet nogmaals moet vragen? Bij Chrome e.d. heb je die optie namelijk wel. 

Wat de bladwijzers betreft, ik zie in je eerdere topic dat het herinstalleren toen had geholpen. Hetzelfde probleem is nu weer terug? Je kunt niet op de bladwijzers klikken? Kun je ook vertellen welke tablet je precies gebruikt? Ik hoor het graag! 


Computer: sinds mijn browser Firefox, is geüpdatet, is het probleem met de bankbeveiliging opgelost.

Tablet: ik heb een Samsung Galaxy SMT580 en die doet het nog prima. Ik wil de KPN browser niet als standaard instellen. De Samsung browser werkt ook goed. Zo nu en dan gebruik ik de KPN veilig browser met die hinderlijke pop-ups en de bladwijzers die niet stabiel zijn. Trouwens die instabiliteit van de bladwijzers is van de laatste tijd. Vorig jaar had ik daar nooit last van. De tablet gaat bij mij 's avonds altijd uit, dus elke morgen wordt-ie opgestart. Cookies en geschiedenis items worden ook regelmatig verwijderd.

Enfin, dat KPNveilig ‘nukken’ heeft is geen halszaak, het is wel hinderlijk. Helaas heeft KPNveilig geen instellingen zodat ik zelf kan bepalen wat ik wel/niet wil zien.

Groet,

Tacoveno


Dank voor de uitleg @Tacoveno! Fijn dat het op de computer goed gaat, dan nu alleen de tablet dus nog. Het is zeker hinderlijk en ik wil daarom ook kijken naar wat de oplossing is voor al die ‘nukken’. Je noemt de instabiliteit van de bladwijzers, is dat dan dat je er niet op kunt klikken? Of speelt er nu iets anders? Zou je ook je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en de geboortedatum van de contractant? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik mijn systeem induiken. 


Beste Sanne,

Mijn profiel heb ik enigszins aangepast met leeftijd, klantnummer en modemtype. Ik begrijp niet waarom adresgegevens ook belangrijk zijn voor het oplossen van mijn 'probleem’  met KPN-veilig.

Het hinderlijke pop-up venster verschijnt nog steeds. Wanneer ik de startpagina wil wijzigen in een andere pagina, komt het scherm over ‘veilig bankieren’ nog steeds.

De bladwijzers doen het soms wel, soms niet. Rechtsklik ik op een bladwijzer en klik ik op ‘openen in een nieuwe pagina’ dan doet de bladwijzer het wel. Het is een omslachtige manier, dus die gebruik je dan niet meer. Je hebt snelkoppelingen om snel naar een website te gaan en niet via allerlei omwegen. Gelukkig zijn er meerdere webbrowsers….

Groet,

Tacoveno


Die heb ik nodig om je abonnement op te kunnen zoeken in mijn systeem en een ticket naar de backoffice te maken hierover. 🙂 Je klantnummer en geboortedatum zijn ook voldoende, dus fijn dat je die hebt toegevoegd. Ik zie dat we geen 06-nummer van je hebben bij de contactgegevens van je abonnement, zou je die in je forumprofiel willen zetten onder persoonlijke opmerkingen? Alles wat je daar invult is overigens alleen zichtbaar voor jou en de moderators van KPN hier. Het 06-nummer heb ik nodig om het ticket aan te maken. Dan kan de backoffice contact met je opnemen over de melding en hopelijk werkt KPN Veilig dan snel naar wens. 

 


Ik zie dat je je profiel nog niet hebt aangevuld, dus hopelijk heb je inmiddels telefonisch contact gehad, of is het op een andere manier opgelost. Mocht je toch nog hulp nodig hebben, vul dan je 06-nummer in en laat het hier weten! 


Beste Sanne,

Mijn profiel heb ik aangepast: ik heb internet en vast bellen. Mijn telefoonnummer is *****.

Ik heb geen mobielabonnement, wel prepaid bij een andere provider.

Groet,

 

Tacoveno

*Admin: Privégegevens verwijderd

 

 


Helder, zou je dat prepaidnummer dan in je forumprofiel willen zetten en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Dit nummer heeft de technische dienst nodig om je te kunnen bellen, en dat kan alleen bij 06-nummers. Zet het nummer niet in dit topic, dan kan iedereen het zien. 😬


Mijn mobiele telefoonnummer heb ik in mijn profiel gezet. Ik neem aan dat ik alleen op werkdagen gebeld kan worden (...)

Nog even voor alle duidelijkheid: maak de KPN-veilig-pagina, die werkt op Android, zo dat ik hem zelf kan aanpassen, zodat hinderlijke pagina's niet meer terugkomen. En dat de bladwijzers die ik aanmaak het ook blijven doen. Bij andere browsers lukt dat wel.

 

Met dank,

Tacoveno.


Bedankt! Ik heb een ticket aangemaakt. Je wordt inderdaad alleen op werkdagen gebeld. 🙂 Ik verwacht dat er binnen 2 á 3 werkdagen contact met je opgenomen wordt. Mocht je contact hebben gehad, laat je het hier dan weten? Ik ben benieuwd of de oplossing dan gevonden is! 


Dag Sanne,

Vandaag gebeld door een dame van KPN, die zei dat ik moeite had met instellen van KPN-veilig op mijn tablet. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik daar geen moeite mee  heb, maar dat KNP-veilig niet doet wat ik wil! Namelijk die hinderlijke pagina's niet meer laten komen en de ingestelde bladwijzers bewaren. Inmiddels heb ik de bladwijzers verwijderd. Ik heb KPN-veilig even in de wachtrij gezet totdat er een nieuwe update komt. Dus programmeurs, werk an de winkel… Er zijn andere browsers die wel doen wat ik wil…..

Met dank voor de moeite,

Tacoveno


Jammer dat mijn collega je niet heeft kunnen helpen bij het verhelpen van jouw problemen met KPN Veilig voor Android. In dat geval lijkt het me inderdaad goed om een toekomstige update af te wachten.