Skip to main content
Vraag

Meer valse mails in KPN Webmail dan voorheen

• September 10, 2026
  • 3 reacties
  • 53 keer bekeken

Len B
Slimmerik

Ineens meer valse mails in inbox van KPN Webmail !

Met mijn Apple had ik heel weinig valse mails maar de laatste paar dagen soms een paar per dag.

Zijn er meer mensen die dit ondervinden ?

3 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 11, 2026

Gelukkig bijna nooit last van ​@Len B 
Heb jij misschien een verouderde Mac die geen updates meer kan doen?
Dan zou het voor kunnen komen….

Of gebruik je ook nog eens de KPN virussoftware?
NIET doen dat is niet goed, de Mac virussoftware is vele malen beter en twee keer die software komen ook klachten van.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 11, 2026

De mails zijn al door KPN filters gescand, natuurlijk kan je ook extra filter voor cliënt software installeren maar dit is overkill en wordt ook door meesten niet gedaan. Hier hebben KPN mail-filters waarschijnlijk een update nodig ipv mail cliënt op de Mac

Len B
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 11, 2026

Gelukkig bijna nooit last van ​@Len B 
Dan zou het voor kunnen komen….

Of gebruik je ook nog eens de KPN virussoftware?
NIET doen dat is niet goed, de Mac virussoftware is vele malen beter en twee keer die software komen ook klachten van.

Hallo ​@huistijger , ik gebruik voor mijn mail doordat ik lang gelden het wachtwoord kwijt ben geraakt  van de mailapp op mijn I-Mac van 2011 nu deze van KPN ⬇︎ ;

Betreffende de updates van de Mac zou best wel kunnen kloppen en of dit beveiligd wordt door de Mac , KPN of beide durf ik niet te zeggen , nooit aandacht aan besteed omdat ik toch weinig valse mails ontving en die valse adressen op een blokkeerlijst zet.

Het viel mij nu alleen op dat ik de afgelopen dagen meer mails kreeg met van die abracadabra adressen ⬇︎ , bij dit soort weet je al dat het niet goed zit ;

Vandaar de vraag , ik houd het wel even in de gaten , thanks.