Skip to main content

Goedemiddag,

 

Afgelopen maandag zijn wij overgegaan van Ziggo naar KPN. De overstap verliep redelijk vlekkeloos, maar ik krijg mijn KPN Veilig niet geïnstalleerd. Als ik (ingelogd en wel) naar KPN Veilig ga krijg ik het volgende bericht:


'’U hebt geen toegang tot de dienst "KPN Veilig", omdat deze niet in uw pakket zit of uit staat.'’

 

Ik heb inmiddels drie (!) KPN helpdesk medewerkers versleten en geen van allen konden zij mij helpen. De eerste nam mijn PC over , deed nog maar een keer wat ik al gedaan had en kon niks geregeld krijgen. De tweede stuurde mij na het stellen van dezelfde vragen door naar zijn collega en de laatste probeert morgen een ‘KPN Veilig guru’ te vinden, maar raadde mij aan om ook hier om advies te vragen. Dat was de conclusie na onze 45 min durende sessie.  Fijn dat deze meneer zoveel tijd wilde besteden aan het vinden van een oplossing, maar wel heel raar dat dat nodig was én dat het alsnog niet is gelukt.

 

Even samenvattend:

  • Ik ben sinds maandag over van Ziggo naar KPN.
  • Internet/TV werkt prima.
  • In mijn producten zie ik dat ik toegang zou moeten hebben tot KPN Veilig voor 5 apparaten. De foutmelding geeft aan dat KPN Veilig ook ‘uit’ kan staan, maar kan ik die zelf ‘aan’ zetten dan? Lijkt me een wat voor de hand liggende oplossing waar de drie gebelde heren ook wel achter waren gekomen.
  • We gebruiken geen VPN.
  • We hebben al meer dan 48u geen Ziggo Internet meer.
  • We hadden bij Ziggo ook F-secure (maar dan de Ziggo versie) en die is volledig verwijderd.

Ik heb al geprobeerd:

  • https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig.htm Alle mogelijke links gebruikt die naar het downloaden van KPN Veilig zouden moeten leiden. Uiteraard ingelogd op Mijn KPN en meermaals geschiedenis e.d. verwijderd.
  • Chrome/Firefox/Safari (ook in privé modus)
  • Verschillende computers
  • 48u wachten (het eerst gegeven advies) zodat mijn IP nu bij KPN geregistreerd zou staan i.p.v. Ziggo. Blijkbaar werkt de link alleen als je bij KPN bekend bent.
  • KPN medewerker nummer drie heeft mijn abonnement tijdelijk aangepast van 5 apparaten naar 15 om te kijken of dat verschil maakte, dat deed het niet. Ik kreeg nog steeds hetzelfde bericht.

    Welllicht is hier wél een KPN Veilig guru aanwezig! Ik heb in de tussentijd de proeflicentie van F-secure maar geïnstalleerd, je wil toch niet zonder zitten, maar vervelend is het wel.

    Ik houd mij graag aanbevolen voor mogelijke oplossingen.

    Dank!

Hallo @Alauda 

 

Het duurt meestal 2 à 3 dagen voor het werkt maar ook wel forum posts gezien van gebruikers dat ze KPN Veilig pas na 4 of 5 dagen konden installeren, blijkbaar loopt de verwerking van nieuwe abonnees soms een beetje achter in dat systeem.
Je moet nog even geduld hebben denk ik, je bent i.i.g. niet onbeschermd met die proeflicentie.


Dank voor uw reactie. Dit lijkt vooralsnog inderdaad het meest waarschijnlijke scenario te zijn.


Mocht het niet opgelost zijn begin volgende week, laat je het dan weten @Alauda? Vooralsnog ga ik er vanuit dat GeSp het bij het rechte eind heeft. 


Dat was inderdaad het geval. Het is inmiddels opgelost. Blijkt dat 4-5 dagen wachten niet ongewoon is, terwijl de drie helpdesk medewerkers dachten dat het binnen 1-2 dagen wel geregeld zou moeten zijn. 
 

Goed als iedereen daar van op de hoogte is. Dat had mij (en de KPN medewerkers) veel tijd gescheeld.