Skip to main content
Beantwoord

Mijn site wordt geblokkeerd door evm.geblokkeerd.kpn.com, hoe los ik dit op?

• September 1, 2026
  • 17 reacties
  • 214 keer bekeken

evm.geblokkeerd.kpn.com blokkeert de site:
https://my.wordpress.com/sites/mesajajan.com/settings 

hierdoor kan ik mijn wordpress pagina niet aanpassen.

Kunnen jullie dit opheffen? Ik zag dat ik dat helaas niet zelf kan

Beste antwoord door Erik van KPN

@TDN en ​@AriënC, ik heb enkele reacties hier verwijderd/aangepast. Heel fijn dat jullie ​proberen te helpen, maar dat kan ook zonder elkaar in de haren te vliegen. 

Je weet wat een Internal Server Error betekent? Een server bij de tegenpartij die bokt. 

Deze melding kan je ook krijgen als KPN blokkeert

Nee, dat krijg je niet.

Als wij echt een site blokkeren, dan krijg je netjes een vangpagina met de reden waarom. En dat gaat eigenlijk altijd om sites die we vanuit overheid of de rechter moeten blokkeren. 

Daarnaast kan het zijn dat een van onze veiligheidsproducten een site blokkeert. En ook in dat geval krijg je een melding vanuit het veiligheidsproduct.

Op dit moment is nog niet geheel duidelijk wat er nu aan de hand is hier. Of er (nog) sprake is van een blokkering vanuit EVM of KPN Veilig, of dat het hier toch om een serverprobleem gaat. ​@Mees12345, je hebt nog niet weer gereageerd. Zou je kunnen aangeven wat voor reactie je hebt teruggekregen vanuit Fortiguard? En wat je zelf nu ervaart als je jouw Wordpress site probeert te openen?

17 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 1, 2026

evm.geblokkeerd.kpn.com blokkeert de site:

EVM = Extra Veilig Mobiel? Dan moet je hier zijn

https://www.fortiguard.com/faq/wfratingsubmit

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 1, 2026

Beste TDN, dank! ik heb een herziening aangevraagd

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 2, 2026

Ik heb een bericht gekregen van fortiguard, maar het is nog steeds geblokkeerd...

JanD
Wijsgeer
  • September 2, 2026

Beste ​@Mees12345 als ik jouw website probeer te bereiken krijg ik de melding:

internale server error.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 2, 2026

nternale server error.

Met of zonder EVM?

Zonder EVM geen probleem 

JanD
Wijsgeer
  • September 2, 2026

nternale server error.

Met of zonder EVM?

Zonder EVM geen probleem 

Wat is EVM ​@TDN ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 2, 2026

nternale server error.

Met of zonder EVM?

Zonder EVM geen probleem 

Hoe zet ik EVM uit? Ik gebruik inmiddels de hotspot van de telefoon en zet WiFi maar uit.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 2, 2026

Wat is EVM

Extra Veilig Mobiel

Hoe zet ik EVM uit?

Hoe kan ik Extra Veilig Mobiel uitzetten?

Extra Veilig Mobiel uitzetten? Geen probleem. Dat regel je makkelijk via de MijnKPN app.

Geen MijnKPN? Sms dan: veilig uit naar 1266. De prijs van je abonnement blijft hetzelfde.

Dat met EVM te maken vermoed ik uit jouw bericht over evm.geblokkeerd.kpn.com, maar ook KPN veilig gebruikt dezelfde lijst van fortiguard, voor thuisinternet moet je KPN veilig deactiveren.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • September 3, 2026

Ik heb een bericht gekregen van fortiguard, maar het is nog steeds geblokkeerd...

Wat voor bericht heb je van Fortiguard terug gekregen, ​@Mees12345?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 3, 2026

Ik krijg hier ook een Internal Server Error.

Er is dus duidelijk iets met je website mis. Vraag het anders eens aan de hostingbeheerder. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 4, 2026

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 4, 2026

<afbeelding>

Je weet wat een Internal Server Error betekent? Een server bij de tegenpartij die bokt. 
Ik druk op de link bovenaan. Jij hebt een hele andere URL?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 4, 2026

Nee, ik drukt op de links van de TS. Je ziet ook in de URL zijn omleiding.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 4, 2026

Nee, ik drukt op de links van de TS. Je ziet ook in de URL zijn omleiding.

Als KPN iets blokkeert op zijn algemene netwerk, dan zie je een nette KPN-melding. En dat is met name bij de Russische sites. 

Een Internal Server Error is geen melding van een blokkade, van KPN of een andere provider. Het is gewoon een technische fout op het platform. Verder heb ik geen KPN veiligheidssoftware draaien.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 4, 2026

Een Internal Server Error is geen melding van een blokkade, van KPN of een andere provider.

De website wordpress.com wordt niet geblokkeerd, maar een subdomain. Als de website wordpress.com probeert deze subdomain te bereiken, krijgt hij geen response en dus hij geeft de melding internal server error.

Verdiep je eerst in netwerk-technieken voordat stellig zulke valse advies "duidelijk” en "vraag aan hostingbeheerder” geeft.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 4, 2026

Een Internal Server Error is geen melding van een blokkade, van KPN of een andere provider.

De website wordpress.com wordt niet geblokkeerd, maar een subdomain. Als de website wordpress.com probeert deze subdomain te bereiken, krijgt hij geen response en dus hij geeft de melding internal server error.

Verdiep je eerst in netwerk-technieken voordat stellig zulke valse advies "duidelijk” en "vraag aan hostingbeheerder” geeft.

Lol. Ik zit al ruim 25 jaar in het vak, dus ik weet precies wat een Internal Server Error is met HTTP code 500, een onverwachte fout op de server die je benadert. Als iets geblokkeerd wordt zie je vaak iets van Forbidden met een HTTP 403 error. 😉

Er is heus ergens aanleiding toe dat ik die melding krijg, en jij blijkbaar niet. Maar dat wil niet zeggen dat er een blokkade is bij KPN. Ik kan het eens verder onderzoeken als ik op mijn werkplek zit. Maar misschien kan DNS in combinatie met IPv4 vs. IPv6 de oorzaak zijn. Of een trage DNS cache na een wijziging. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 4, 2026

@TDN en ​@AriënC, ik heb enkele reacties hier verwijderd/aangepast. Heel fijn dat jullie ​proberen te helpen, maar dat kan ook zonder elkaar in de haren te vliegen. 

Nee, dat krijg je niet.

Als wij echt een site blokkeren, dan krijg je netjes een vangpagina met de reden waarom. En dat gaat eigenlijk altijd om sites die we vanuit overheid of de rechter moeten blokkeren. 

Daarnaast kan het zijn dat een van onze veiligheidsproducten een site blokkeert. En ook in dat geval krijg je een melding vanuit het veiligheidsproduct.

Op dit moment is nog niet geheel duidelijk wat er nu aan de hand is hier. Of er (nog) sprake is van een blokkering vanuit EVM of KPN Veilig, of dat het hier toch om een serverprobleem gaat. ​@Mees12345, je hebt nog niet weer gereageerd. Zou je kunnen aangeven wat voor reactie je hebt teruggekregen vanuit Fortiguard? En wat je zelf nu ervaart als je jouw Wordpress site probeert te openen?