Skip to main content

Is er meer informatie bekend over dit issue? Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Als we de standaard browser op 'kpnVeilig' zetten, dan werkt het goed. Als we de standaard browser op bijv. Chrome zetten, dan wordt alsnog de KPN veilig browser geopend en dan wordt betreffende link niet geopend, maar stopt gewoon op de 'homepage' ipv de link te openen.

Ik hoop dat er een oplossing is, want nu heb ik kpn Veilig weer van het toestel moeten halen.

Groet, Wilco

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hi @WilcoKPN! Welkom op het forum. 

Ik wil graag kijken wat hiervoor de juiste oplossing is. Ik wil je daarom vragen nog iets uit te proberen. 

Als je in je in de instellingen van je toestel kiest voor Chrome als standaardbrowser, wat zie je dan in de KPN Veilig app? Normaalgesproken moet je daar dan bij “Veilig browsen” zien dat je standaardbrowser Chrome is. En dat je dit eerst moet wijzigen. Wanneer je de Veilige browser van KPN aan hebt staan, staat hier dat je deze al gebruikt. 

Zou je dus nog willen laten weten welke van deze 2 schermen je ziet als je de standaard browser op Chrome zet?


Hallo Bram, in beide situaties krijgen we niet de melding die jij noemt.

Groet, Wilco


@WilcoKPN ik zie geen directe oorzaak of mogelijke oorzaak. Je zou bewust moeten kiezen voor de KPN Veilig browser.

Wil je aangeven welk merk en type mobiele telefoon je hebt? En wanneer automatisch wordt gekozen voor de KPN Veilig browser? Bijvoorbeeld als je via een andere app een link opent, of als je direct klikt op Google Chrome?


Ha Bram,

Het gaat om een Samsung A12.

In beide situaties wordt de KPN Veilig Browser geopend ondanks dat de standaard App op Chrome staat.

  • Iedere link gaat naar KPN Veilige Browser. Maar volgt dan niet de link, maar stopt op de Google homepage.
  • Als ik de Chrome app open, wordt direct doorgeschakeld naar de KPN Veilige Browser en stopt dan op de Google homepage.

Ik had dit eerder ook op de telefoons van mijn andere 2 kinderen (daar heb ik KPN veilig er inmiddels afgehaald).

Op mijn eigen telefoon werkt het wel goed.


@WilcoKPN in dat geval wil ik graag de afdeling achter KPN Veilig naar de situatie laten kijken. 

Wil je je profiel invullen en hier een seintje geven wanneer je dat gedaan hebt? Dan zet ik het voor je door. Als tot die tijd de KPN Veilig broswer iets niet kan dat je wel met de telefoon wilt doen, verwijder dan de app eerst nog van de telefoon. 


@Bram_  profiel is ingevuld. 


@WilcoKPN bedankt voor het doorgeven van de gevraagde gegevens. Ik heb het voor je doorgezet. Ik verwacht binnen enkele werkdagen antwoord. 


Hi @WilcoKPN! Zou je de app nog een keer opnieuw willen installeren? Tijdens de installatie al krijg je de vraag of je de KPN Veilige browser wilt gebruiken. Kies hier voor "Nee”. Waar het op lijkt is dat er iets mis gaat als je hier “Ja” kiest en later wilt wijzigen. 

Wil je hier laten weten of dit helpt? Bevestig ook nog dat je bij het wijzigen van je browser deze stappen volgt


@WilcoKPN heb je mijn laatste reactie nog gezien? Zelfs als dit eerder geprobeerd is wil ik je vragen die stappen nog 1 keer uit te voeren. Als dit niet helpt zet ik het door en kunnen we de volgende mogelijke oorzaak onderzoeken.