Skip to main content

Ik heb vandaag een brief in de brievenbus ontvangen over het aanleggen van glasvezel bij mijn woning. Er staan logo's van Van Gelder, CR Connect en KPN op de brief, echter ziet de brief er zeer verdacht uit. Het ziet eruit alsof iemand het gewoon in Word getypt heeft en vervolgens uitgeprint. Ook ontbreken dingen als afzender gegevens en kvk nummers. De logo's zien eruit alsof het afbeeldingen van het internet zijn.

Ze vragen contact op te nemen met een e-mail adres dat van geen van de drie bedrijven is en dat er iemand langs zou komen op 14 augustus voor het aansluiten.

Ik ben vrij zeker dat deze brief van geen van de genoemde partijen is. Toch zou ik dit graag even bevestigd hebben en tevens de vraag wat ik het beste hiermee verder kan doen?

Dat een brief met Word getypt is, da is toch niet zo vreemd? Wat verwacht u anders dan? Welk programma moeten ze dan gebruiken volgens u?

Waarschijnlijk is dit een brief die verstuurd is door een onderaannemer die voor KPN glasvezel aanlegt. Het komt meer voor dat mensen deze brief niet vertrouwen omdat die er soms wel eens iets minder professioneel uit ziet. Toch is de brief meestal wel echt.

Kunt u het emailadres hier noemen misschien? Of alleen het stukje achter het apenstaartje? 


Sorry ik weet niet hoe ik het beter moet omschrijven. Het ontbreekt in ieder geval aan gegevens die normaal gesproken bij post van bedrijven zit. Zoals bovenaan de afzender gegevens en andere dingen die je in officiële correspondentie zou verwachten.

 

De brief ziet er in ieder geval zeer onprofessioneel uit. Indien nodig kan ik foto's van de brief uploaden.


De brief ziet er in ieder geval zeer onprofessioneel uit. Indien nodig kan ik foto's van de brief uploaden.

Doe dat maar eens @Sebastiaan352 en poets eerst even je persoonlijke gegevens weg uit die brief.

 


Ik vind dit er verdacht uitzien. Als het wel correct is kan iemand van KPN dit dan bevestigen?


Tja... "cijfer.nu". dat is wel een raar adres ja 😁

@Ward_ kunt u er iets over zeggen? Dit hoort niet zo toch?


Hallo @Sebastiaan352 ,

Dit is hun website: 

https://crconnect.nl

Ze zitten hier in de buurt, in Emmen. Je kunt er wel vanuit gaan dat het klopt. 
 

Zelf ontving ik destijds ook een wat vreemde brief van een onderaannemer. En dat klopte uiteindelijk ook. 
 

Een ander e-mailadres van hun: info@crconnect.nl

 

Het kan zomaar zijn dat die arme Rianne in haar vakantie nog mailtjes moet beantwoorden vanaf het strand…


Ik denk dat @Ward_  (KPN Netwerk medewerker, op persoonlijke titel aanwezig op het forum) hier wel wat over kan zeggen.

aanvulling: de klantcommunicatie behoort een bepaald formaat te hebben. Ik weet niet of bovenstaande hier aan voldoet...


Ik denk dat @Ward_  (KPN Netwerk medewerker, op persoonlijke titel aanwezig op het forum) hier wel wat over kan zeggen.

Op hun website wordt KPNNetwerk ook genoemd als partner. Ik kan mij niet voorstellen dat ze dat zomaar op hun website plaatsen. 


Ik denk dat @Ward_  (KPN Netwerk medewerker, op persoonlijke titel aanwezig op het forum) hier wel wat over kan zeggen.

aanvulling: de klantcommunicatie behoort een bepaald formaat te hebben.Ik weet niet of bovenstaande hier aan voldoet...

Het bedrijf is legitiem, net als van Gelder, een hoofdaannemer van KPN Netwerk.

En nee, dit voldoet zeker niet aan de vereisten die vanuit KPN Netwerk gelden. Daarvoor zijn standaard middelen ontworpen die gebruikt mogen worden en waar wel de gegevens van KPN Netwerk boven staan en niet de naam van de onderaannemer.

Maar ik kan wel gerust stellen dat het legitiem is en dus geen oplichting of zoiets. 


@Ward_ Dank u


Ik herken dit van een paar jaar geleden. Hier betrof het een brief van een (soort van) managementbureau die de aannemer had ingeschakeld om namens KPN netwerk toekomstige aansluitadressen te informeren. Ook hier was de inhoud van een hoog amateuristisch niveau en zeker niet gecontroleerd door KPN Netwerk. Uiteindelijk klopte alles wel.