Skip to main content

bij alle vragen komt deze niet voor en kan nergens herstel vinden? 

Hallo @Ruig ,

Dan gewoon opnieuw KPN Veilig downloaden. Eventueel eerst de restanten verwijderen via de officiële methode. 
 

Installatie: 

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig/kpn-veilig-op-pc

 

Hoe de oude resten verwijderen? : 

  1. Ga naar 'Start' of druk op de Windowstoets op je toetsenbord.

  2. Typ 'KPN Veilig Virusscanner' in.

  3. Klik met de rechtermuisknop op het programma.

  4. Kies 'Verwijderen' om het Configuratiescherm te openen.

  5. Klik op KVerwijderen]. Soms wordt er om je beheerdersgegevens gevraagd. Voer die dan in.

  6. Het programma is van je computer af.

 


Het programma is van PC af dus wat is nu de oplossing? 


Het programma is van PC af dus wat is nu de oplossing? 

Dan dus opnieuw KPN Veilig installeren. 


ja de vraag is dus hoe- nergens een link en vanaf inlog omgeving zegt deze dat hij er al opstaat. Dat is de reden dat ik de vraag stel


De link stond al in mijn eerste reactie: 

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig/kpn-veilig-op-pc

Maar het is dan handig dat eerst de eventuele restanten verwijderd zijn. 
 

Daarom het advies om eerst te checken of KPN Veilig volledig is verdwenen van jouw PC. Dat checken dan ook via de officiële methode zoals beschreven in mijn eerste bericht. 


nav jou eerste bericht kwam er geen enkel KPN virus scanner teveoorschijn. L:ogisch want PC is helemaal nieuw na herinstallatie


Hallo @Ruig 

 

Jouw PC zal nu een andere interne ID hebben gekregen na de Windows herstel operatie dus KPN Veilig ziet hem nu als ander apparaat.

Als je ingelogd bent in KPN Veilig dan eerst de licentie van je PC vrijgeven, daarna kan je de licentie dan weer toekennen aan je herstelde PC en zou je wel een Download knop moeten krijgen.

 


KPN veilig verwijderd in winkelmand eruit gehaald 15 min verder 2 mails verder : en we zijn weer net zover als eerst geen download plek.  (ik wordt hier echt woest over en ben geen digibeet) 

Hierbij laten wij u weten wat we hebben veranderd.

 

Toegevoegde dienst(en) of apparatuur

- KPN Veilig Virusscanner F-Secure 2 apparaten


Wat je nu gedaan hebt is het product verwijderen uit en weer toevoegen aan je abonnement, dat is niet hetzelfde als de licentie verwijderen in KPN Veilig wat ik schreef.

Dus inloggen in KPN Veilig en daar alleen de licentie van die PC vrijgeven.

Ik weet niet of het er nog hetzelfde uitziet, maar hier een voorbeeld:

 


wel heel bijzonder ; na klikken op de link KPN veilig hierboven opent deze in edge meteen een download link? Ik was alleen in edge ingelogd met een ander KPN account… (van overleden moeder) zou deze daarom de link getoond hebben. Maar in chrome was ik ingelogd met eigen account. Het lijkt nu te werken. met andere windows 11 PC zie ik dat kpn veilig er nog opstaat maar opnieuw moest inloggen. Uiteindelijk zijn we er gekomen.


Blijft wel heel apart heb 2 pc kpn veilig op  draaien en onder Beste staat alleen maar 1`van 2 licentie actief? ook zie ik alleen PC waar kpn veilig niet is af geweest. Ik ben wel degelijk ingelogd met 2 keer dezelfde naam… 


Heeft die 2de PC nu misschien een licentie via dat andere KPN account of zijn de abonnementen daarin al beëindigd?


Het blijft een raadsel ; ben op RUIGJR:  INGELOGD met eigen account 

interessant op andere RUIGAR (w11)
 
en nadat ik opnieuw wil inloggen via QR code via mobiel : 
interessant 1 van de 2 licentie zijn in gebruik maar er zijn wel degelijk 2 in gebruik? 

 


Dan is RUIGJR toch gekoppeld aan dat andere KPN ID, daar was je toch ook mee ingelogd toen je daarop KPN Veilig downloadde en installeerde?