Skip to main content

Ik heb vandaag volgens mij een phishing mail gekregen,. Afkomstig van campagne@kpn.com en als reactie email-adres staat reactie@marketing.kpn.com

Het onderwerp van de mail is "Heb je nog een vraag over je verhuizing?" en in de mail zelf staat allemaal info over monteurs en het installeren van een modem, met uiteraard de mogelijkheid om op een link te klikken om de status van je verhuizing te checken.

Nou heb ik alleen een mobiel abonnement en geen modem van kpn, waardoor ik direct aan phishing dacht. Echter is de mail zo goed opgesteld, dat ik, als ik wel degelijk een verhuizing had aangevraagd, er zo zou zijn ingetrapt. En dat terwijl ik toch wel bekend ben met phishing en de e-mails meestal direct herken. 

Ik heb vanavond ook zo een e-mail gehad. 


Ook ik heb deze mail gekregen. De email ziet er echt uit, heb zelf getwijfeld om de link aan te klikken. Uiteindelijk niet gedaan. Maar kan mij voorstellen dat hier veel mensen intrappen.

Het zou KPN sieren om de klanten te waarschuwen voor deze nep mail. 


Goedemorgen @Delaja, @FritsM en @Harmk70. Goed dat jullie aan de bel trekken. Dat is wel een mail van KPN.  Dit blijkt om een systeemfout te gaan en je mag deze mail dan ook als niet verzonden beschouwen!


Ik heb hem ook gehad. Lijkt me wel netjes om er een mail achteraan te doen dat het om een fout gaat. Ik zat ook al te kijken wat ik ermee moet en of het veilig is.

 


JanD begrijpt t probleem nog steeds niet. Hardleers die JanD. 

Ik ga t hier niet nog eens herhalen. 


Reageer