Skip to main content
Vraag

Ondanks dat ESET uit staat worden er nog websites geblokkeerd

• March 5, 2026
  • 6 reacties
  • 25 keer bekeken

Ik heb geen ESET (staat uit) en toch wordt 1 van mijn eigen websites geblokkeerd. Via private browsing kan ik wel de site bereiken. Ik hebnmijn eigen beveiligingssysteem voor internet en ik wil helemaal niks met ESET te maken hebben. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

6 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 5, 2026

@MarcusP 

Kun je niet jouw websites toevoegen aan de lijst met URLs die ESET niet blokkeert ?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 5, 2026

Hallo ​@MarcusP ,

Verwijder Eset volledig van jouw computer op deze manier:

Klik met de rechtermuisknop (of Control-klik) op ESET Endpoint Security of ESET Endpoint Antivirus en klik op 'Toon pakketinhoud' in het contextmenu. Navigeer naar 'Inhoud' → 'Helpers' en dubbelklik op 'Verwijderprogramma' om het verwijderingsprogramma te starten. Klik op 'Verwijderen'. Voer indien nodig uw beheerderswachtwoord in en klik op 'OK'.9

En verwijder eventueel ook de licentie:

Kies het betreffende apparaat > klik op Deactiveren . 2. Klik in het bevestigingsvenster op Deactiveren. Het apparaat wordt automatisch verwijderd uit de lijst met geactiveerde apparaten.

Bron:

https://support.eset.com/nl/kb5547-hoe-verwijder-ik-mijn-windows-eset-product-in-windows-10

Beheer ESET Thuis

Je kunt alle instellingen beheren via de ESET Thuis Portal. Je wijzigt de instellingen het makkelijkste met de MijnKPN app

• Log in met je KPN account
  • Ga naar ‘Internet’
  • Daar klik je op ‘Meer opties bekijken’
  • Ga daarna naar ESET Thuis

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 5, 2026

Goededag,

Bedankt voor de tips maar bij mij ligt het toch iets anders.

Ik werk op een Mac en heb nooit de ESET software geïnstalleerd, maar toch wordt via een redirect (301) de betreffende website doorgestuurd naar een ESET pagina met de melding dat de website is geblokkeerd. Nu was het certificaat niet meer geldig (curl geeft bijvoorbeeld de melding:

curl: (60) SSL certificate problem: unable to get local issuer certificate

De redirect gebeurt alleen bij thuis internetgebruik. Ik heb KPN zakelijk met een glasvezel verbinding. Private browsing op Safari laat wel gewoon de site zien maar niet bij Chrome of FireFox

Ik zou echter willen dat de browser dit blokkeert en niet dat de redirect optreedt omdat ik juist de certificaten wil testen en het algemene gedrag wil zien met web debugging. Het lijkt er op dat ESET ingrijpt op een lager niveau. Browser geschiedenis en instellingen heb ik gewist.

Kan het zijn dat ik in de het modem nog een instelling moet wijzigen om ESET volledig to omzeilen.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 5, 2026

@MarcusP 

Dan lijkt het erop dat de website die jij probeert te bezoeken de één of andere “beveiliging” heeft van ESET. Deze beveiliging grijpt dan in en stuurt je dan door naar de website van ESET en geeft dan die melding.

De foutmelding lijkt mij ook redelijk duidelijk. Het lijkt erop dat er ergens een certificaat moet worden opgehaald en dat ophalen mislukt, om wat voor reden dan ook. Maar ik heb geen flauw idee waar dat certificaat vandaan moet worden gehaald. Bij de KPN vandaan ? ……….. ?

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • March 5, 2026

Ik werk op een Mac en heb nooit de ESET software geïnstalleerd, maar toch wordt via een redirect (301)

Heb je misschien iets als SuperVeilig van KPN (of ESET Thuis)?
Want dat nestelt zich in de router.

https://www.kpn.com/superveilig
https://www.kpn.com/superveilig/netwerk

Of staat Veilig Browsen in je account misschien aan?

https://www.kpn.com/superveilig/malwarefilter

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 5, 2026

Beste ​@MarcusP als zakelijke klant hebt je standaard een ander soort beveiliging dan consumenten.

Neem daarvoor contact op met de zakelijke helpdesk via 0800 0403.

Succes.