Skip to main content

Sinds enkele weken heb ik problemen met de internet (koper) in mijn huis. Regelmatig valt het internet even weg waardoor camera’s opnieuw opgestart moeten worden. Ook 1 tv geeft een zeer slecht vertekend beeld. Na verloop van tijd wordt dit acceptabel. Ik merk nu ook dat het downloaden van pagina,s via lan of WiFi soms zeer traag gaat. Alles is opnieuw opgestart en 1 mediabox is door de kpn al vervangen. Helaas zonder resultaat. Alles aansluitingen en switch’s in huis zijn nagekeken. Geen bijzonderheden gevonden. Heb een test gedraaid en download snelheid met 1 laptop aan gesloten. Haal net 75 Mbit ( moet 100 zijn), echter indien ik de tv aanzet valt de download snelheid direct terug tot ruim onder de 50 Mbit.

 

Na 3 jaar probleemloos gewerkt te hebben, zijn deze problemen ongeveer tegelijk gekomen met werkzaamheden van T mobile dit in onze straat glasvezel aan het aanleggen zijn. Kan dit verband houden? Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet.

Erg slecht van KPN dat je dit niet meer telefonisch of per E-mail kan melden. Ook niet via mijn kpn. Alle nummers en mailadressen zijn van de pagina’s verwijderd en je wordt via een vragen interface in rondjes gestuurd. Uiteindelijk is dit forum de laatste mogelijkheid om enige communicatie met kpn te starten. Misschien is het excuus wel dat ze vanwege Corona het erg eng vinden om met klanten te communiceren. Klanten zijn zo wie zo al erg enge mensen. Moet je zo veel als mogelijk mijden!
 

Weet iemand wat ik nog kan doen? Uiteraard is een glasvezel abonnement afsluiten bij T-Mobile voor € 10,00 per maand goedkoper met een snelheid die 10 maal hoger en stabieler is ook een optie.

Hoi @GJvR en welkom op het forum! Niet de bedoeling dat je verbinding constant wegvalt, dus super dat je aan de bel trekt. Overigens zijn we telefonisch bereikbaar via 0800-0402, mocht je toch liever willen bellen. 🙂 Per e-mail zijn we niet te bereiken.

Er is dus al een ontvanger omgeruild voor het slechte beeld wat je had, maar de problemen blijven. Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant? Dan kan ik de verbinding doormeten, kijken wat daar in te vinden valt. Als het internet wegvalt, hoe branden de lampjes op de Experia Box dan? Heb je ook een apparaat wat rechtstreeks op de Experia Box is aangesloten zonder switch en valt deze ook weg? Ik hoor het graag! 


Beste Sanne,

heb net mijn gegevens aangepast. Experia box blijft gewoon werken, maar vaak zijn het korte onderbrekingen waardoor dit moeilijk te kontroleren. Alle aansluitingen van apparaten lopen via een switch ( deels pOE) heb deze en kabels gecontroleerd. Contacten zijn goed echter signaal sterkte kan knielt meten. Wel opvallend dat deze problemen zijn ontstaan tegelijkertijd dat er werkzaamheden aan / bij de kabels zijn uitgevoerd door derde. Navraag bij buren Leert dat deze ook regelmatig zeer korte uitval van het net hebben.

 

misschien is het wel zo klantvriendelijk om het telefoonnummer gewoon op de website bij de klantenservice te vermelden


Top! Ik heb de verbinding doorgemeten maar de verbinding met de Experia Box en ons netwerk is de afgelopen week in elk geval niet weggevallen. 26 oktober was de laatste keer en dat leek naar aanleiding van een reset of herstart te zijn. Dat maakt de kans dat het aan de graafwerkzaamheden ligt gelukkig klein, nu de vraag waar het hem dan wel in zit. Zou je een apparaat rechtstreeks bekabeld op de Experia Box aan willen sluiten en kijken of het dan ook wegvalt/signaalverlies heeft? Hebben de buren ook KPN en speelt het bij hen ook in de bekabelde verbinding?

Ik zal je tip over het telefoonnummer doorgeven aan de website ontwikkelaars. 🙂

 


Is het rechtstreeks bekabeld testen gelukt?


Reageer