Skip to main content
Vraag

Startpagina KPN Veilig browsen werkt niet meer sinds de laatste update

• 22 februari 2025
  • 8 reacties
  • 48 keer bekeken

Goedendag!

Sinds enige tijd (na de laatste update?) werkt KPN Veilig Browsen niet meer zoals voorheen. Nu wordt ALTIJD de laatst bekeken pagina geopend, ongeacht de instellingen van de startpagina. Of deze nu op leeg, standaard, laatste of anders staat ingesteld, STEEDS wordt de browser geladen met de laatst bezochte pagina.

Hoe kan ik dit weer herstellen? Ik heb al van alles geprobeerd, inclusief het compleet verwijderen van KPN Veilig en het herinstalleren.

Het gaat om een OnePlus Nord 3 5G met Android 15 en OxygenOS 15.0

De KPN app is versie 24.9.8930946

8 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27496 reacties
  • 25 februari 2025

Hoi ​@Eelco de Vries . Welkom bij de KPN Community.

Is dat geen instelling in de browser zelf?   Ik heb het zelf niet op mijn telefoon en helaas heb ik ook geen simulatie.  Dus dit is voor mij ook een beetje aftasten.

Gebruik je de ingebouwde browser op je telefoon? Zo ja, is dat chrome? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 februari 2025

Hi Erwin,

De browser is de Veilig Browsen browser die blijkbaar mee-geïnstalleerd wordt met KPN Veilig F-Secure.

Daar zitten instellingen bij om de startpagina bij het openen van de app in te stellen.

Welke keuze ik ook maak bij de instelling, bij het openen van de app komt ALTIJD de laatst geopende pagina tevoorschijn.

Dit was voorheen nooit het geval, toen werkte de ingestelde startpagina gewoon goed.

Misschien iets om met F-Secure te overleggen als KPN?

Groetjes Eelco de Vries

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27496 reacties
  • 4 maart 2025

Aah, dan is het mij nu duidelijk, ​@Eelco de Vries .

Ik ga kijken of ik een contactpersoon kan vinden. Wordt vervolgd.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 16 maart 2025

En ​@Erwin van KPN? Al wat verder gekomen?

Ik hoor graag, het begint nu wel vervelend te worden.

Groetjes Eelco 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 16 maart 2025

Oh, nog een update ​@Erwin van KPN :

Wanneer ik in de Instellingen de geschiedenis wis én de cache wis, blijkt dat ik nog steeds terug kan gaan in de geschiedenis… met de back-button ga ik pagina na pagina terug, ik heb het gecheckt tot een week geleden.

Het lijkt er dus op dat de knop Instellingen voor de kat z’n ehhhh voor niets is geplaatst, de wijzigingen in de Instellingen worden niet opgeslagen en de opgegeven opdrachten worden niet uitgevoerd.

Kortom: HELP!!!!

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27496 reacties
  • 19 maart 2025

Zou je eens willen proberen om KPN Veilig te verwijderen en opnieuw te installeren?  De problemen die je beschrijft worden hier niet direct herkend. Misschien dat een frisse installatie dit oplost? 

Hai Erwin, dat heb ik al geprobeerd. Zal het straks nóg een keer doen, misschien is drie keer scheepsrecht.

Ik laat het resultaat wel weten, desnoods met schermopname erbij.

Hallo Erwin,

Net geprobeerd.

Compleet verwijderd, telefoon opnieuw opgestart, KPN veilig opnieuw gestart, Veilig Browsen opgestart en de startpagina veranderd. Daarna afgesloten, weer opgestart, maar de ingestelde startpagina wordt niet geopend, wederom de laatst bezochte pagina.

Hierna alle cache, geschiedenis én cookies gewist, browser afgesloten en weer opgestart, en wederom werd de laatst bezochte pagina geopend. Het idiote is dat ik met de back button gewoon terug kon door de reeks van bezochte pagina’s, ondanks dat ik die net allemaal verwijderd had.

Ik heb een schermopname gemaakt, die kan ik KPN privé toesturen, ik denk dat dat veel duidelijk maakt over wat ik hier ervaar.

Groetjes Eelco

Reageer