Skip to main content

Gisteren blokkeerde KPN Veilig ineens de toegang tot online bankieren van de Triodos bank.

Daarvoor was dit geen probleem. Op aanraden van iemand heb ik nu een beveiligingsuitzondering aangemaakt door de naam van de website op dit lijstje te plaatsen. Nu lijkt het weer te werken, maar is dit dan veilig genoeg ? En is dit een structurele oplossing ?

Hallo @Geri123 ,

Als jij alleen gebruik maakt van de website van jouw bank, dan lijkt mij dat geen probleem. 
 
Voor andere websites blijft de bankiersbeveiliging op deze manier wel van kracht. 
 

Vooropgesteld dat je bij een normaal gebruik van internet (dus bv niet zomaar klikken op toegestuurde links van dubieuze afzenders.) eigenlijk KPN Veilig helemaal niet nodig hebt. 


Beste Noordzee,

 

Bedankt voor je antwoord. Vanavond moest ik weer inloggen op de Triodos bank en werkte het weer niet tot ik opnieuw de beveiliginsuitzondering toevoegde, terwijl deze er dus al in stond. De website werkte daarna niet goed en leek regelmatig te blijven hangen. Het lijkt dus geen structurele oplossing helaas. Heb je nog andere adviezen ?

Vast bedankt.

 

Gr. G


Ok @Geri123 ,

Zelf heb ik KPN Veilig wel actief staan, maar heb ik de bankiersbeveiliging op uitgeschakeld staan. Dat is namelijk maar één van de onderdelen van KPN Veilig. 


Hallo @Geri123 werk je dan wel met de veilige browser van KPN Veilig?


Hallo beiden,

 

De bankiersbeveiliging uitzetten lijkt mij toch niet de bedoeling ?

Wij werken al sinds heel lang met Mozilla en dat gaf nooit problemen tot nu dus.

Ik wilde ook een oud KPN prepaid toestel opwaarderen vandaag en toen ik halverwege de ideal- betaling zat werd de site ook ineens weer geblokkeerd. Het bedrag is wel van mijn bankrekening afgeschreven, maar niet terug te zien in het prepaidsaldo. Dat ging overigens met de ASN Bank waar ik tot nu toe ook geen problemen mee had. Erg vervelend allemaal!!!

Ik lees wel vaker over dit soort problemen en vraag me af of KPN Veilig nu wel zo’n goed product is…….


@Geri123

Bij normaal internetgebruik heb je KPN Veilig helemaal niet nodig. Zolang je geen illegale sites bezoekt, je privé-gegevens niet overal dropt en niet klikt op dubieuze linkjes, gebeurt er helemaal niets. 
 

KPN Veilig heb ik eigenlijk alleen maar erop staan om hier op het forum vragen daarover te kunnen beantwoorden. Maar die bankiersbeveiliging is dusdanig irritant, dat die wel uitgezet is . 


Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb nu ook de bankiersbeveiliging maar uitgezet want het werkt totaal niet en kost enorm veel tijd op deze manier. Ik bezoek inderdaad geen illegale sites etc. (voor zover ik weet dan want ik ben wel een leek en daarom is het ook zo vervelend dat je met dit soort dingen geconfronteerd wordt. Wel fijn dat jullie je tijd erin steken om hier antwoorden te geven)

 

Groetjes,

Geri123


Dag Geri123,
In je laatste bericht schrijf je dat je de bankiersbeveiliging hebt uitgezet. Ik heb dat nu zelf ook uitgeprobeerd en tot mijn verbazing wordt ik nog steeds geblokkeerd naar de Triodosbank inlogpagina. Kennelijk werkt die aan/uit van de bankiersbeveiliging niet. Of wat je verwacht gebeurt niet. Alleen door bij Instellingen>Veilig browsen>Website-uitzonderingen weergeven  de link   :  https://bankieren.triodos.nl/?locale=nl_NL in te vullen onder Toegestaan kan ik toegang krijgen tot de inlogpagina. KPN Veilig werkt allerminst zoals het zou moeten werken, en dan kan ik nog niet beoordelen of de bewuste bank zijn beveiliging ( gegevens op de inlogpagina die KPN Veilig met de Firefox-extensie doet reageren met een blokkade, want daar lijkt het op) op orde heeft. Ook met Chrome hetzelfde probleem , maar dit programma zorgt middels een link (wel doorgaan ...) ervoor dat de uitzondering direct wordt ingevuld (noodmaatregel). De ANS bank geeft trouwens wel toegang tot zijn inlogpagina, maar verder kan ik het niet checken (geen klant).

 


Hallo RudolfV1,

 

Ja, dat van die website uitzonderingen toevoegen had ik dus ook al gedaan, maar dat werkte bij de tweede keer ook niet goed. Ook vreemd dat het bij iedereen weer anders reageert trouwens……

Ik zal de Triodos bank hierover bellen want bij ASN heb ik inderdaad geen problemen afgezien van de ideal betaling die ik aan het doen was, maar volgens mij was er vanmddag ook een KPN storing.

Bedankt voor al je moeite!

 

Gr. Geri123


Hallo Geri123,
Er is een en ander veranderd. Waar en wat : onbekend. Resultaat : ik kan met KPN Veilig in bankiersmodus en zonder uitzonderingen de inlogpagina van Triodosbank weer op het scherm krijgen. Zowel met Firefox als met Chrome.
Ben benieuwd naar je ervaring vandaag met inloggen Blijf ook een leek maar dan al 30 jaar.


Hallo RudolfV1,

 

Wat vreemd want als ik dat probeer heb ik nog steeds dezelfde problemen en kom dus niet op hun site. Ik laat het dus nog maar even uit staan….

Wel bedankt voor het uitproberen.


Hi @Geri123, hoe staat het er nu mee? Lukt het nog steeds niet? Of heb je inmiddels een oplossing gevonden?


Hallo Maja,

De oplossing is dus om de bankierbeveiliging uit te zetten, maar het zou beter zijn als het gewoon wel werkt natuurlijk.


Hai Geri123,

Ik deed zo'n beetje zelfde als RudolfV1.
Dit waren (extra uitgebreide?) mijn stappen, mbv firefox:

  • ga naar https://www.triodos.nl/
  • Klik op inloggen en log in mbv app
    en ga zo naar https://bankieren.triodos.nl/{...rest van adres, eindigend op locale=nl_NL}

    Doordat de pagina al even niet goed getoond werd (pagina stond te ‘zandloperen’),
    druk ik op F5 om die opnieuw op te halen en dan wordt deze melding getoond:

    "Kan geen verbinding maken

     Fout tijdens het verbinden met bankieren.triodos.nl.
     { tralala }”
     
  • Met het groene vakje bovenaan het scherm: zet bankiersbeveiliging uit.
    De triodos-pagina wordt goed getoond (na F5?)
  • Ga (bijvoorbeeld) naar https://mijning.nl/ zodat kpnveilig automatisch bankiersbeveiliging weer aanzet.
    Naar bankieren.triodos.nl gaan helpt niet want daar èn al ingelogd èn bankiersbeveiliging uitgezet.
  • Klik na even wachten (5 minuten ofzo) op een link in het menu, bijv Zelf regelen oid zó, dat bovenstaande Kan-geen-verbinding-maken melding getoond wordt.
  • Ga dan naar kpnveilig (programma/app) >
    veilig browsen + bankieren > bij 'Tools' > Toegestane en geblokkeerde websites beheren > Toegestaan > Nieuwe toevoegen :
     https://bankieren.triodos.nl/
  • Met F5 wordt de pagina goed getoond en werken ook de links naar andere menu-opties.

Dank voor uw vraag want mede zo kwam ik op deze oplossing   :-)


Hallo AbangL,

 

Ik ben aangemaan verrast door alle hulpvaardige mensen hier.  Tot nu toe staat mijn bankierbeveiliging nog steeds uit. Ik ga het de komende dagen weer eens proberen aan te zetten en kijken wat er dan gebeurt.

 

Bedankt voor de tips,

 

gr. Geri123


Dag Geri123,

Vandaag weer na weken de website van Triodosbank bezocht en naar de inlogpagina gegaan om te zien hoe de zaak ervoor staat.
Mijn ervaring vandaag; KPN Veilig werkt (groen kader) en blokkeert de toegang niet meer tot de 3 verschillende manieren (tabs : inloggen met identifier, inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord, inloggen met app). Dus geen uitzondering of wat dan ook in het programma KPN Veilig aangebracht.
Zoals ik al in het begin van de topic heb aangegeven, verder kan ik het niet controleren, omdat ik geen account heb bij deze bank. Kun jij nu ook weer toegang krijgen met ingeschakelde internetbankieren-beveiliging? Ik ben benieuwd naar je antwoord, maar kan begrijpen dat je het niet meer vertrouwt.

Gr. RudolfV1