Skip to main content
Vraag

Veilige browser verdwenen van 2 apparaten

• September 16, 2026
  • 16 reacties
  • 397 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds dinsdag is de kpn veilige browser van mijn tablet verdwenen en sinds gisteren ook van mijn telefoon.

Volgens de virusscanner ben ik nog wel beveiligd,alles staat aan,maar ben nu al mijn tabbladen kwijt.

Hoe kan dit en waarom is dat icoontje op beide toestellen ineens verdwenen .

Ik heb alles gereset en opnieuw geïnstalleerd niets helpt.

Ook heeft de tablet nu kuren,kan bijvoorbeeld niet inloggen op dit forum,als ik op de inlog knop klik gebeurt er niets.

Ook kan ik nergens nog cookies accepteren of weigeren,de pop-up blijft terugkomen,ongeacht of ik op weigeren of accepteren klik.

Ik heb bij instellingen cookies accepteren aangevinkt.

Via de telefoon lukt hier inloggen wel.

16 reacties

rvk01
Slimmerik
  • September 17, 2026

Alles het in de app KPN Veilig Browsen gaat... die lijkt 2 dagen geleden geupdate te zijn. Misschien is er bij het updaten iets mis gegaan en is de app wel verwijderd maar niet opnieuw geïnstalleerd.

https://apps.apple.com/nl/app/kpn-veilig-browser/id983576415

Misschien werkt het opnieuw installeren.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 17, 2026

Ik probeer gezinsbescherming in te stellen, maar de app blijft hangen bij stap 4. Als melding krijg ik “Inhoud filteren wordt gepauzeerd wanneer de VPN-functie of Privé-DNS is ingeschakeld” Privé-DNS heb ik uitgeschakeld. Ik heb een Samsung A53. Lopen meer mensen hier tegenaan?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 17, 2026

Alles het in de app KPN Veilig Browsen gaat... die lijkt 2 dagen geleden geupdate te zijn. Misschien is er bij het updaten iets mis gegaan en is de app wel verwijderd maar niet opnieuw geïnstalleerd.

https://apps.apple.com/nl/app/kpn-veilig-browser/id983576415

Misschien werkt het opnieuw installeren.

De veilige browser is geen aparte app,maar maakt onderdeel uit van de app virusscanner van KPN-F-Secure met een eigen icoontje.

Virusscanner is nog wel actief en apparaat is beschermd,maar het icoontje is weg.

Ik moet nu dus rechtstreeks naar Google of Chrome.

Dat kan natuurlijk,maar ik ben nu al mijn opgeslagen websites kwijt.

Het probleem met niet kunnen inloggen is opgelost.

Als het is veroorzaakt door een update,dan hadden gebruikers vooraf wel mogen worden gewaarschuwd.

Opnieuw installeren heeft niets opgeleverd. 

• Nieuwkomer
  • September 17, 2026

Goedemiddag,

ook bij ons gezin is het veilig browsen icoon verdwenen.

Opnieuw installeren hielp niet.

• Nieuwkomer
  • September 17, 2026

Goedemiddag,

Dat verdwenen KPN veilig icoon is heel vervelend.

Alle opgeslagen websites zijn verdwenen , en dat veilig gevoel is helemaal verdwenen.

wij hopen dat KPN er een oplossing voor maakt.

wij hebben Samsung smartphones.

• Topper
  • September 17, 2026

Goedenavond,

Ook bij ons exact hetzelfde probleem de veilige browser steen wel in geschakeld, maar het groene bol icoon is verdwenen dus kun je de veilige browser niet aanklikken.

Ook alle tabbladen kwijt en gedwongen om een andere browser te gebruiken. Het veilige gevoel zijn we kwijtgeraakt. Hopelijk wordt dit snel opgelost en gecommuniceerd.

B.J.Stijf

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemiddag ​@Aldo69, ​@Rienske, ​@bstf dat is natuurlijk niet praktisch en bedankt dat jullie dit aankaarten, dit soort feedback helpt ons snel dit soort zaken aan te kaarten. Ik wil dit graag even terugkoppelen intern. Zouden jullie mij van het volgende kunnen voorzien:

• Type en merk apparaat waar jullie de Veilige Browser op gebruiken 
  • Het besturingssysteem wat daar op staat, bijvoorbeeld Windows, MacOS, IOS, Android of iets anders

Begrijp ik jullie goed dat dit pas sinds enkele dagen speelt en dat herinstallatie geen enkel effect heeft gehad?

@TonM1965 dat herken ik niet direct. Is het nog gelukt? Mocht je tegen problemen aanblijven lopen maak dan even een nieuw topic aan. Dan kunnen we met je meedenken. Dan reserveren we dit topic even voor de feedback rond de Veilige Browser.

• Topper
  • September 18, 2026

Goede middag wij hebben 2 toestellen Samsung Galaxy A 51  Android 13 en bij allebei gelijk de veilige browser verdwenen.

Met vriendelijke groet,

B.J.Stijf

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 18, 2026

Ik gebruik een Samsung tablet A9+ en Samsung telefoon Galaxy A20e.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dank voor jullie feedback! Ik heb dit inmiddels teruggekoppeld, zodra ik meer weet zullen we dat hier delen.

• Nieuwkomer
  • September 18, 2026

Even geduld dus. Voor de volledigheid, hier problemen met de Samsung A56 en S24. Allebei op Android 16.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 18, 2026

@Remco van KPN As we speak, het is gelukt. Ik heb alle instelling gerest, dat werkt. Ik kreeg de popup over het verbinden niet. Na de reset dus wel. Begrijp ik goed dat er ook een vpn nu is ingebouwd.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Even geduld dus. Voor de volledigheid, hier problemen met de Samsung A56 en S24. Allebei op Android 16.

Ja er zijn ook via andere kanalen deze signalen binnengekomen. We moeten even kijken voor welke oplossing gekozen gaat worden. Zodra dat helder is zullen we dit toelichten! 

Goed om te​@TonM1965! Blij dat het gelukt is :-) . 

• Deelnemer
  • September 19, 2026

Hier ook op Samsing Galaxy A40.

Hoop dat de app terugkomt. 

• Nieuwkomer
  • September 20, 2026

Ook hier op Samsung A50. Vreemd dat KPN dit probleem nergens meldt, maar wel steeds mailtjes stuurt over infostealers en cybercriminelen. Oplossing: we halen dat icon gewoon weg. Dan kan je niet meer surfen en maken criminelen geen enkele kans. Opgelost!

• Nieuwkomer
  • September 20, 2026

KPN veilig browser is inderdaad verwijderd met de laatste update van de KPN virusscanner. Hiervoor in de plaats is een plugin gekomen in Google Chrome  die functies van veilig browser overneemt. 

De KPN veilig browser werkte nooit echt goed. Bij overheids websites  ( Belastingdienst, uwv  etc ) kon je niet inloggen met Digid en moest je Chrome gebruiken.

Als je op je apparaat recent geïnstalleerde updates opzoekt staat bij de omschrijving vermeld dat de browser verwijderd  is.

Wel een beetje vreemd dat dit verder zonder enige aankondiging gebeurd.