Skip to main content
Beantwoord

Whatsapp hackpogingen en verificatie-SMS'jes worden soms onderschept

• September 8, 2026
  • 8 reacties
  • 189 keer bekeken

Hallo bij deze een dringende vraag.

Mijn whatsapp account word op dit moment al maanden lang geprobeerd te hacken.

Ik ontvang regelmatig meldingen dat toestel op ander toestel is geregistreerd op ander toestel en ontvang dan ook een verificatie sms van whatsapp.

Dat is zeer vervelend maar in principe gebeurd er niks.

Alleen op dit moment weten ze ook daadwerkelijk de code te onderscheppen en me uit te loggen van mijn toestel. Is ze op dit moment al 5x gelukt en gelukkig uiteindelijk wel weer terug weten te installeren

Heb wel een wachtwoord ingesteld als 2 stapverificatie dus hopelijk komen ze dan niet verder maar is zeer vervelend.

Ik heb al van alles uitgezocht op het internet heb mn voicemail eerst pincode op gezet en nu zelfs uitgeschakeld.

Het enige wat ik nu nog kan vinden is dat sms jes onderschept kunnen worden op een ss7 netwerk.

Wat ik kan vinden is dat whatsapp deze sms jes verstuurd over dit netwerk.

Mijn vraag is klopt dit. 

Gebeurd dit vaker en is er nog iets wat r aan gedaan kan worden. Of moet ik een nieuw nr overwegen wat ik eigenlijk liever niet doe.

Mvg

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Cherry.5​, welkom allereerst bij onze community. 
Dit lijkt mij ook een irritant probleem dus ik denk graag mee. Laten we eerst deze stappen uitvoeren voor alle zekerheid:

1. Open WhatsApp → Instellingen → Gekoppelde apparaten. Zie je hier apparaten die je niet herkent? Tik erop en kies Log uit.
  2. Heb jij zelf ook een iPhone? Verander dan de toegangscode van je iPhone én het wachtwoord van je Apple ID (iCloud). Lees hier hoe dit doet: Het wachtwoord van je Apple Account wijzigen - Apple Support (NL

Hierna zou het onmogelijk moeten zijn voor anderen om te verbinden zover ik weet. a

8 reacties

JanD
Wijsgeer
  • September 8, 2026

Heb je de helpdesk van WhatsApp al geraadpleegd ​@Cherry.5 ?

Ik weet niet wat KPN hier mee te maken heeft 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 9, 2026

Het feit dat sms verkeer word onderschept vind ik wel een behoorlijk feit wat best ernstig is en ik graag wil navragen hoe dit kan en of er iets vanuit kpn te doen is.

Verder heb ik nu inmiddels ook nog een forum gevonden waaruit blijkt dat ik dw laatste tijd niet de enige ben waaruit dit gebeurd.

JanD
Wijsgeer
  • September 10, 2026

Het feit dat sms verkeer word onderschept vind ik wel een behoorlijk feit wat best ernstig is en ik graag wil navragen hoe dit kan en of er iets vanuit kpn te doen is.

Verder heb ik nu inmiddels ook nog een forum gevonden waaruit blijkt dat ik dw laatste tijd niet de enige ben waaruit dit gebeurd.

En wat zei de WhatsApp helpdesk ​@Cherry.5 ?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 11, 2026

Hi ​@Cherry.5​, welkom allereerst bij onze community. 
Dit lijkt mij ook een irritant probleem dus ik denk graag mee. Laten we eerst deze stappen uitvoeren voor alle zekerheid:

1. Open WhatsApp → Instellingen → Gekoppelde apparaten. Zie je hier apparaten die je niet herkent? Tik erop en kies Log uit.
  2. Heb jij zelf ook een iPhone? Verander dan de toegangscode van je iPhone én het wachtwoord van je Apple ID (iCloud). Lees hier hoe dit doet: Het wachtwoord van je Apple Account wijzigen - Apple Support (NL

Hierna zou het onmogelijk moeten zijn voor anderen om te verbinden zover ik weet. a

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 13, 2026

Hoi Alex 

Dank je voor het meedenken.

Ik heb gekoppelde apperaten al bekeken en hier staan geen apperaten toegevoegd.

Dat 2e kan ik niet proberen want ik heb een android toestel.

Wat ik wel weet is dat iemand overal ter wereld whatsapp op een toestel kan zetten en kan registreren met elk nummer wat ze dan willen.

In dit geval doen ze dat met mijn nummer en van enige anderen die hetzelfde probleem hebben.

Op het moment dat iemand een nr registreerd stuurt whatsapp een sms code naar dat betreffende nummer.

Deze komen dan in dit geval meestal ook wel bij mij binnen. Ik heb even nageteld maar heb nu 16 sms codes van whatsapp en mijn berichtenbox in diverse talen.

Waar ik me nu zorgen om maak is dat in mijn geval het ze gelukt is om de sms code te onderscheppen.

Eerst dacht ik nog aan een voicemail hack maar die heb ik uitgeschakeld.

Vorig weekend is het ze 3x achter elkaar gelukt om mijn code te onderscheppen en mijn account op hun toestel over te zetten waardoor op mijn toestel uitgelogd word.

Ik heb wel een wachtwoord op mijn account gezet zodat ze hopelijk er niet echt in komen.

Maar ik weet ook niet hoever hacksoftware kan gaan wat wachtwoord kraken enzo

Ik heb 1x echt voor mijn ogen zien gebeuren tussen de melding je account is geregistreerd op nieuw toestel met de melding we sturen je een sms code.

En dat ik uitgelogd werd op mijn toestel zat ongeveer minder dan 30 seconden.

Deze sms code is bij mij nooit aangekomen.

Vandaar dat ik vermoed dat mijn sms soms gehackt word

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • September 13, 2026

Ik raad aan om deze anders te installerenop je toestel.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sophos.smsec&hl=nl

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • September 14, 2026

@Cherry.5, ik heb dit nooit eerder meegemaakt en ik zit te denken hoe dit zou kunnen gebeuren. Wat mij nog te binnen schiet is dat je de sms’jes met Android ook op een PC/Laptop kan lezen als je toegang hebt, via messages.google.com/web

Ik zou dan voor de zekerheid ook het wachtwoord van je gebruikte Google account resetten. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 17, 2026

Bedankt voor de tip wist niet eens dat zoiets bestond.

Denk eerlijk gezegd niet dat ze mn google account in konden anders haddennze die ook wel overgenomen maar nooit iets raars aangemerkt.

maar is zeker iets om rekening mee te houden

Maar door al dit gedoe heb ik al mn wachtwoorden zo veel mogelijk aangepast naar meeste nu met wachtzinnen incl de specialeleestekens enzo.

Gelukkig op dit moment even een tijdje rust gehad met aanvallen.

Ik hoop dat ze t opgeven maar heb al vaker soms paar weken even niets gehad en dan begint het ineens weer.