Skip to main content

Tijdens opwaarderen kreeg ik de melding dat het account opgeschort of geblokkeerd is. Ik heb hier geen melding van ontvangen, en het account is recentelijk nog gebruikt. Er staat saldo op de kaart en het sturen van sms is mogelijk. Hoe krijg ik het account weer werkend zodat ik op kan waarderen?

Hallo @Prepaidgebruiker, welkom op het KPN forum! Goed dat je ons gevonden hebt. De melding dat je prepaid account is geblokkeerd of opgeschort is vaak geen goed teken. Op voorhand vind ik het erg lastig om te bepalen wat hiervan de oorzaak precies is. Het lijkt me daarom goed als ik even een kijkje achter de schermen neem. Wil je jouw forumprofiel aanvullen met jouw 06-nummer en het bijbehorende simkaartnummer? Je kunt deze invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. En kan je mij ook vertellen op welke manier je probeerde op te waarderen? Wellicht dat ik daar nog waardevolle informatie uit kan halen. Ik wacht je reactie af.


Informatie is toegevoegd aan mijn profiel.


Voor zover ik kan zien, is het nummer in jouw profiel al sinds 14 januari 2021 geblokkeerd. Het is niet mogelijk om dit nummer nog terug te halen, sorry.


Dat is vreemd, want er kunnen gewoon sms-berichten worden verstuurd.


Dat is vreemd, want er kunnen gewoon sms-berichten worden verstuurd.


Daarnaast heb ik geen melding ontvangen dat het account geblokkeerd zou worden.


Het nummer is echt al sinds 14 januari 2021 uit de lucht. Sms’en is dan ook niet meer mogelijk met dit nummer. Het kan zijn dat ik het nummer niet juist heb. In dat geval raad ik je aan het telefoonnummer in de opmerkingen te controleren. Een andere mogelijkheid kan zijn dat jouw zoon berichten verstuurd via Whatsapp (Android en iOS) of iMessage (iOS). In beide gevallen gaat het versturen van berichten over het internet.