Skip to main content

Ik ervaar meerdere problemen met Prepaid App

• July 25, 2025
  • 53 reacties
  • 2522 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

53 reacties

• Nieuwkomer
  • July 28, 2025

Ik heb dit probleem ook. Automatisch aankopen staan uit. Daarom ook nog bij elke keer openen wordt er steeds om de pincode gevraagd. Via KPN.COM kom ik direct bij bundels voor aankopen van een bundelen bij opvragen saldo in opwaarderen van het saldo. Via sms1266 lijkt het erop dat de € 7,50 bij mij wel afgetrokken is uit het tegoed.

• Nieuwkomer
  • July 28, 2025

Hier ook hetzelfde probleem, elke keer opnieuw nummer invoeren en sms code, nieuwe pincode aanmaken en ook zo'n gekke bundel die ik niet heb gekocht, maar ook niet kan annuleren. Zou ook graag een reactie van KPN krijgen op al deze meldingen!

Theo B.
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • July 28, 2025

Hier idem. In een ander topic lees ik dat het probleem bekend is (jippie) en dat er aan een oplossing wordt gewerkt.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 28, 2025

Hier 3 prepaids alle 3 het zelfde probleem. Wordt hard aangewerkt. Eerst het probleem met de experiabox update zodat je niet meer draadloos kan printen. Bekend probleem bij kpn zijn ze mee bezig met een oplossing duurt inmiddels al maanden en nu dit gezeik weer. KPN kom op los het nu eens op en doe eens wat aan communicatie.

• Nieuwkomer
  • July 28, 2025

heel veel problemen maar wanneer word dit nu eens opgelost kpn betalen wel maar service en terugkoppeling ho maar.

Zojuist Cust. Support gesproken. Er wordt idd aan gewerkt, met name de verkeerde datum. Verder was daar niets bekend over hoe, wat, wanneer. Afwachten dus. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 29, 2025

Goedemorgen allen, ik heb even een aantal topics samengevoegd hier om in één keer jullie allemaal te kunnen bereiken.

We ervaren op het moment wat moeilijkheden rondom de prepaid app. Daarbij kan het zijn dat er verkeerde bundels of verkeerde geldigheid word weergegeven, of dat het niet lukt om bepaalde opwaarderingen te doen. Hier wordt aan gewerkt om dit op te lossen. Zodra we meer informatie hebben laten we dat weten.

• Deelnemer
  • July 29, 2025

Nou dat is in ieder geval iets. Een teken van leven van KPN.

Nu maar hopen dat er ook iets gebeurt en er een oplossing komt. Zodat de app weer werkt. 

Blijft toch alleen mijn vraag?  Als er zoveel klachten zijn al meerdere dagen. Reageer dan ook eerder , en breng Uw  klanten die ontevreden zijn!  gewoon direkt op de hoogte. Dat geeft in ieder geval een gevoel van " dat je gehoord wordt"

Mvg

Kees de Groot

• Helper
  • July 29, 2025

Veel zal mijn bericht niet meer toevoegen, maar ook hier soortgelijke problemen sinds vandaag.

Opende de Prepaid App en moest verifiëren door tel nummer in te geven en daarna een code die via sms binnen kwam.

Daarna moest ik ook nog een pincode ingeven en heb daar mijn gebruikelijke kpn-pincode ingevoerd.

Toen kwam ik in de app.

Het tegoed klopt nog, maar de geldigheid is teruggeschroefd naar een datum in 2008 ???????

Er stond een bundel van 500 MB waarvan 30 MB verbruikt en nog 3 dagen geldig.

Die bundel heb ik nooit aangeschaft. Op het moment heb ik geen bundel in gebruik.

Ook staat die bundel op “automatisch terugkerend”. Dit uitzetten gaat niet, er komt een foutmelding.

Telefoon een keer opnieuw opgestart. Bij openen van Prepaid App werd toen opnieuw pincode gevraagd.

Verder niks gewijzigd aan de foutieve gegevens.

Ik ben toch wel heeeel nieuwsgierig naar hoeveel mensen er over 3 dagen 7,50 gaan betalen. De cust. serv. medewerker schrok eigenlijk wel van die mogelijkheid en alle daaropvolgende telefoontjes! Ik vraag mij af of er iemand is ontslagen die wraak heeft genomen ...

• Helper
  • July 29, 2025

Het lijkt erop dat het probleem bij mij is verdwenen.

De oorspronkelijke geldigheidsdatum voor het tegoed is weer terug en die rare bundel die ik nooit heb aangeschaft is weg.

Theo B.
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • July 29, 2025

Hier lijkt ook alles weer normaal. Geen vraag om nieuw pincode, geen vreemde automatische bundel, correcte geldigheidsduur etc.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Goedenavond allen,

Vanmiddag rond 16:00 heeft het team dat verantwoordelijk is voor de prepaid app een update uitgebracht waarmee de problemen die speelden verholpen zijn. De juiste vervaldatum van het tegoed wordt weer weergegeven. Er kunnen weer extra bundels worden aangeschaft en de verkeerde bundel weergave is ook verholpen. Het steeds moeten aanmaken van een nieuwe pincode is ook niet meer nodig. 

• Deelnemer
  • July 29, 2025

Bij mij ziet alles er weer normaal uit. Daar ben ik blij mee. 

• July 29, 2025

Opwaarderen is weer mogelijk. Alleen het gratis tegoed van € 7,50 bij mijn aankoop van KPN Prepaid is niet te krijgen als ik mijn gegevens invul. Hij geeft de melding:  Er ging iets mis. Probeer het later opnieuw. Dit in een rood venster.

Ziet er tiptop uit!

• Topper
  • August 5, 2025

Volgens Jeroen van KPN zouden deze problemen zes dagen geleden opgelost zijn. De bundelweergave is nu inderdaad weer oké, maar ik moet nog wel iedere keer opnieuw een code opvragen en invullen. Dat gaat onderhand heel erg vervelen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Bij welke actie precies ​@JantjeR? Bij het inloggen op de Prepaid app of gebruik je eerst de MijnKPN app? Kun je niet de vingerafdrukscanner gebruiken om in te loggen? 

• Topper
  • August 6, 2025

De code wordt gevraagd als ik de KPN Prepaid app wil openen. Mijn telefoon heeft geen vingerafdrukscanner, wel gezichtsherkenning maar die gebruik ik niet voor deze app. Voorheen opende de app altijd automatisch als ik erop tikte. Nu moet ik eerst een code via sms aanvragen, die pas na een paar minuten aankomt. Die code is volgens mij alleen om je telefoonnummer te verifiëren (dus niet om in te loggen), iets wat je normaal maar één keer hoeft te doen als je de app voor het eerst installeert. Bij mijn man doet zich precies hetzelfde voor. We hebben beiden een iPhone 11 Pro.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@JantjeR . Ik heb hier helaas geen simulatie van die app.

We hebben recent wel het veiligheids beleid aangescherpt.  Is er een reden waarom je gezichtsherkenning hier niet voor gebruikt?

• Topper
  • August 6, 2025

Sorry, ik had net mijn vorige bericht aangevuld met een verduidelijking en zie nu pas je reactie. Mijn aanvulling luidde: “ Die code is volgens mij alleen om je telefoonnummer te verifiëren (dus niet om in te loggen), iets wat je normaal maar één keer hoeft te doen als je de app voor het eerst installeert." Dus ik begrijp je vraag ook niet goed. Waar moet ik dat dan aangeven, dat ik met gezichtsherkenning wil werken? Ik zie dat bij de instellingen niet staan. De Mijn KPN app werkt bij mij wel op gezichtsherkenning, maar de Prepaid app opent altijd meteen zonder inlogprocedure.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 6, 2025

Hmm, zou je de app eens helemaal willen verwijderen ​@JantjeR? En daarna weer opnieuw installeren? Ik hoop dat het daarna weer allemaal goed gaat!

• Topper
  • August 7, 2025

Helaas,@Maja van KPN, heeft dit niet geholpen. Gisteren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Toen ging het de hele avond goed, maar vanochtend moet ik toch weer een code aanvragen en invullen. Ik heb mijn telefoon nu bijgewerkt naar de nieuwste IOS-versie. Kan dat er wat mee te maken hebben? Zo ja, dan weet ik dat morgen pas zeker, want na het invullen van de code blijft hij het altijd wel een (deel van de) dag doen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dan hoor ik graag wat je bevindingen zijn ​@JantjeR, laten we het vandaag dan even testen en afwachten wat die precies doet.

• Topper
  • August 7, 2025

@Remco van KPN Ook de IOS-update heeft niet geholpen: Vanochtend ging het goed, maar nu vraagt hij alweer om een code. Is er nou echt niemand bij KPN die dit op kan lossen? Ik word hier nogal moedeloos van …