Skip to main content
Vraag

Kan ik mijn nieuwe geactiveerde prepaid kaart straks gewoon in gebruik nemen vanuit het buitenland?

• March 24, 2026
  • 6 reacties
  • 81 keer bekeken

Ik wil mijn nieuwe prepaid simkaart, omgezet van zakelijk kpn, op 1 april in Spanje in gebruik gaan nemen. De activatie heb ik al in NL gedaan, is dat probleemloos mogelijk?

6 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@GerNortje en welkom bij de KPN Community. Super dat je de activatie al in Nederland hebt gedaan, dat wordt vaak vergeten. 😄

De prepaid aansluiting zou dan gewoon in Spanje moeten werken, houd wel rekening met dat het netwerk daar niet overal even dekkend kan zijn.
Op onze buitenland pagina kun je vinden met welke providers we samenwerken in Spanje. Voor het gemak: 

Vodafone Spain

Orange Spain

Telefónica Móviles España

Mocht je merken dat je met één provider bijvoorbeeld geen goede verbinding krijgt, probeer dan één van de anderen. 🙂

Ook een tip die ik altijd meegeef als je je nummer actief wilt houden met prepaid: 

Om te voorkomen dat je prepaid 06-nummer vervalt, moet je minimaal één keer per 6 maanden bellen, sms'en, internetten of opwaarderen. Doe je dit niet, dan wordt je nummer tijdelijk geblokkeerd en kun je alleen nog gebeld worden. Daarna heb je nog 3 maanden om je nummer te deblokkeren door je beltegoed op te waarderen.

Houd hier dus rekening mee. Zet desnoods in je agenda dat je eens in de zoveel tijd een SMS bericht verstuurd bijvoorbeeld. Dan verloopt je nummer niet. 
We hebben ook een pagina over prepaid in het buitenland met een hoop tips en adviezen, dus neem die ook gerust door als je meer informatie wilt.

Mocht je verder nog vragen hebben, laat het hier gerust weten! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 25, 2026

Hoi Sanne, bedankt voor je antwoord.

Ik had vandaag ook al even contact gehad met de Servicedesk. Daar dachten ze, na wat intern navragen, dat het “wel goed” zou komen. Daar wordt ik onrustig van :-) Ik ben pas weer eind april in NL en 3 weken zonder telefoon is voor mij onmogelijk. 
Ik heb een sim only met 150 min/sms en 8Gb bundel “abonnement” of dat dan als prepaid gezien wordt is mij onduidelijk. Ik heb de aanmelding in NL paspoort, foto, ontvangstbevestiging SIM bij ontvangst van de SIMkaart gedaan, als dat activeren is ben ik gerust. De simkaart is nog niet online geweest, die werkt pas op 1 April a.s. 

kan je me gerust stellen?

thx

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Haha, ik snap je. Als iemand tegen mij zegt dat iets wel goed komt wil ik ook liever harde feiten horen. 🙃

Begrijpelijk dat je geen 3 weken zonder bereik wilt/kunt zitten. Het klinkt alsof je een sim only abonnement hebt, geen prepaid. 🤔
Ik kan in elk geval voor je kijken hoe het zit met je abonnement/prepaid. Hoe het zit met het netwerk zelf in Spanje kan ik helaas weinig in beloven, gezien we daar afhankelijk zijn van het netwerk van de providers daar. 
Als je niet in niemandsland zit verwacht ik echter dat het wel goed zit qua bereik, zeker met de tips die ik eerder heb gegeven. 

Zou je je communityprofiel aan willen vullen met: 

• Het 06-nummer waar het om gaat (onder persoonlijke opmerkingen) 
  • Je postcode en huisnummer
  • De naam en geboortedatum van de contractant

Die informatie is alleen inzichtelijk voor de moderators hier en dan kan ik in elk geval kijken hoe het met het abonnement zelf zit. 🙂 Kan ik daar wat pogingen tot geruststellen in doen. 😄

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 27, 2026

Hoi Sanne,

bedankt voor de hulp. Ik ben zeker niet in de middle of nowhere dus dat komt goed.

ik heb mijn profiel gegevens aangevuld.

Gerard

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Bedankt! Ik zie dat het om een abonnement gaat en dat deze rond 13 februari is besteld met nummerbehoud. 

Op 1 april gaat je nummer over naar ons en wordt het abonnement actief. Je hoeft dus niet eens in de zes maanden te SMS’en om de aansluiting actief te houden gezien het gewoon om een abonnement gaat. 🙂
Ik heb alles doorgenomen en alles staat er klaar voor, dus ik verwacht dat je op 1 april gewoon door kunt bellen/internetten in Spanje. Ik zie in elk geval vanuit ons niks wat voor problemen zou kunnen zorgen. 

Je hebt 8 GB data en 150 min/sms, dus houd je verbruik wel goed in de gaten daar zodat je niet zonder belminuten of data komt te zitten. 
Mocht je toch tegen problemen aanlopen, laat het hier gerust weten! Je kunt ons dan eventueel ook berichten via Facebook of X (gezien bellen vanuit het buitenland niet ideaal is), mocht je sneller reactie willen. 

Veel plezier in Spanje in elk geval en veel plezier met je nieuwe abonnement alvast!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 29, 2026

Hoi Sanne,

Helemaal duidelijk nu, fijn ik maak me geen zorgen meer. Hartstikke bedankt voor je hulp, uitzoekwerk en advies. Klasse *****s

fijne dag verder…

Gerard.