Skip to main content

Met mijn vast nummer kan ik niet naar mijn KPN prepaid mobiel nummer bellen. Bovendien wordt er iedere keer dat ik het probeer €0,30 afgeschreven van mijn prepaid tegoed. Hoe kan dit??

Welkom.

Hoe kan dit??

Dat vraag ik me ook af. Hoe kan er nou afgeschreven worden van een nummer waar je niet mee belt. Want dat is dan je vaste nummer.

Wat hoor je als je met je vaste naar je mobiel belt? Direct in gesprek toon? Direct voicemail?

Kun je wel gewoon bellen met mobiel zelf? Niet eenzijdig afgesloten?


Je hoort dan: ‘Uw lijn is geblokkeerd voor oproepen naar dit nummer’.

De vaste lijn is van Ziggo. En het is natuurlijk heel vreemd dat er geld wordt afgeschreven van het KPN prepaid tegoed.


En verder kunnen we gewoon bellen, ook het prepaid tegoed is net weer verhoogd.

 


Hallo @Wim Vroemen 

 

Is er misschien een doorschakeling op die pre-paid mobiel actief?

Je kan proberen of het helpt om alle doorschakelingen te verwijderen door ##002# te kiezen op die mobiel.


“Uw lijn is geblokkeerd voor oproepen naar dit nummer”

De vaste lijn is van Ziggo.

Klinkt als een blokkering van bellen naar mobiele nummers. Voor kpn klanten kan dat ingesteld op de vaste lijn. Bij Ziggo is dat vast ook. Al in Mijn Ziggo gekeken voor de instellingen vaste telefoon?


“Uw lijn is geblokkeerd voor oproepen naar dit nummer”

De vaste lijn is van Ziggo.

Klinkt als een blokkering van bellen naar mobiele nummers. Voor kpn klanten kan dat ingesteld op de vaste lijn. Bij Ziggo is dat vast ook. Al in Mijn Ziggo gekeken voor de instellingen vaste telefoon?


Lijkt mij onwaarschijnlijk want er wordt bij elke poging van € 0,30 van zijn prepaid tegoed afgeschreven, bij een blokkering vanuit Ziggo kan dat toch nooit het geval zijn.


Het probleem is opgelost. Het was inderdaad een blokkering van bellen naar mobiele nummers bij Mijn Ziggo. Dat is weggehaald en alle problemen zijn opgelost.

Blijft wel vreemd waarom steeds die €0,30 zijn afgeschreven bij KPN???

 


Antwoord is dus eigenlijk wat @PeterG aangeeft.

Misschien dat een KPN medewerker (moderator) nog kan achterhalen of een verklaring heeft waarom er dan steeds € 0,30 in rekening gebracht werd.

Dan moet je wel even je profiel invullen als je dat nog niet gedaan hebt: https://forum.kpn.com/settings/profile

Alles waar prive bij staat is alleen voor jou en voor KPN moderators zichtbaar.


Blijft wel vreemd waarom steeds die €0,30 zijn afgeschreven bij KPN???

Dat wel. Onverklaarbaar.

30 cent is het tarief bij prepaid voor een sms buiten E.U.

Buitenlandtarieven zonder bundel.

 

Ik begrijp niet waarom providers nog “bellen naar mobiele nummers blokkeren” aanbieden. Aangezien het tarief gelijk is aan bellen naar vaste nummers.


Ik begrijp niet waarom providers nog “bellen naar mobiele nummers blokkeren” aanbieden. Aangezien het tarief gelijk is aan bellen naar vaste nummers.

Bij KPN en Ziggo wellicht maar bij mijn VoIP provider is bellen naar mobiel ruim twee keer zo duur als bellen naar vast (€0,05 versus €0,0238). :wink:


Jeetje, want ontzettend duur, @wjb :stuck_out_tongue_winking_eye: .


Het probleem is opgelost. Het was inderdaad een blokkering van bellen naar mobiele nummers bij Mijn Ziggo. Dat is weggehaald en alle problemen zijn opgelost.

Blijft wel vreemd waarom steeds die €0,30 zijn afgeschreven bij KPN???

 

Ah, top dat de verklaring voor het niet kunnen bellen gevonden is!

Dat van de €0,30 is mij eerlijk gezegd ook een raadsel :thinking: Zou je het betreffende mobiele nummer én het simkaartnummer in het opmerkingsveld van je profiel willen noteren en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan duik ik er even in!


Hallo Maja, Ik heb de gegevens genoteerd in het persoonlijke opmerkingenveld. Ik weet niet of jij deze kunt inzien. Ik hoor het wel van je. Alvast bedankt.

 


Ik heb het er inmiddels met een stuk of 6 collega's over gehad @Wim Vroemen, en we begrijpen allemaal niet wat er precies ie gebeurd :thinking::sweat_smile:

Eindigt jouw vaste nummer op 05? Zo ja, dan zijn er meerdere gesprekken geregistreerd van je mobiele nummer, naar je vaste lijn. Ook zien we meerdere gesprekken van je eigen mobiele nummer náár je eigen mobiele nummer en naar een variatie van je eigen nummer (een stuk langer).

Heb je wellicht een doorschakeling ingesteld?


Dat nummer is idd het vaste nummer. Er zat dus eerst een blokkering op om naar mobiele nummers te bellen. En in die tijd, zeg maar de tijd voor de vorige week is er vele malen geprobeerd te bellen van het vaste nummer naar het mobiele nummer. Maar dat ging uiteraard niet, vanwege die blokkering. Maar toen is er wel al die keren die €0,30 afgeschreven. Nu, dus zonder die blokkering, gebeurt dat niet meer.


Ik heb jouw situatie voorgelegd aan de technische dienst en die zien meerdere telefoontjes van je mobiele nummer náár je vaste lijn, waarvoor kosten in rekening worden gebracht. Bij prepaid is het niet mogelijk om een doorschakeling in te stellen op de simkaart, dus vanaf onze kant valt niet te controleren of deze gesprekken echt vanaf jouw mobiele telefoon zijn gepleegd of dat er inkomende gesprekken zijn doorgeschakeld. Het kan namelijk wél zijn dat er in jouw toestel een doorschakeling ingesteld staat naar je vaste lijn. Zou je dit eens goed willen controleren bij de instellingen?

De telefoontjes waarvoor kosten in rekening zijn gebracht zijn in ieder geval ook écht gepleegd, dus de kosten hiervoor zijn terecht.