Skip to main content
Vraag

Kan niet meer bellen of gebeld worden op prepaid

• February 19, 2026
  • 6 reacties
  • 71 keer bekeken

Sinds een maand kan ik niet meer bellen met en gebeld worden op mijn prepaid nummer. Ik heb in december nog opgewaardeerd en ook recentelijk sms'jes gestuurd vanaf dit nummer deze kwamen altijd aan. Whatsappen kan ik ook nog met dat nummer alleen niet meee bellen of gebeld worden. Wat kan dit zijn?

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 20, 2026

Hallo ​@mirke4 ,

Dat kan meerdere oorzaken hebben. Het nummer zal nog bestaan, want je hebt recent opgewaardeerd en je kunt whatsappen. 

Wat een mogelijkheid is, is dat het simkaartje niet goed meer functioneert. Heb je het al eens uit jou telefoon gehaald en opnieuw geplaatst? 

Je kunt eventueel een nieuw simkaartje ophalen in een KPN-winkel (dan krijg je die direct mee) of deze bestellen via de website: 

https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart-3/prepaid-simkaart

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 20, 2026

De vraag is wel of WhatsApp via wifi wordt gebruikt. Dat kan via wifi. En werkt dan nog een tijd na opheffen aansluiting. 

Kun je nog 1266 bellen? Het opwaarderen nummer. 

Werkt internet buiten de deur nog? Via 4G dus.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 21, 2026

Hi ​@mirke4, goed dat je deze vraat hier stelt. 

Als je in december nog succesvol hebt kunnen sms’en met dit nummer is het nummer niet opgezegd wegens inactiviteit. Dan moet er iets aan de hand zijn. Wat krijg je precies te horen als je iemand probeert te bellen? 

Dat je kunt Whatsappen met dit nummer komt waarschijnlijk doordat je op wifi zit, zoals PeterG al aangeeft. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 26, 2026

Hallo ​@mirke4 ,

Dat kan meerdere oorzaken hebben. Het nummer zal nog bestaan, want je hebt recent opgewaardeerd en je kunt whatsappen. 

Wat een mogelijkheid is, is dat het simkaartje niet goed meer functioneert. Heb je het al eens uit jou telefoon gehaald en opnieuw geplaatst? 

Je kunt eventueel een nieuw simkaartje ophalen in een KPN-winkel (dan krijg je die direct mee) of deze bestellen via de website: 

https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart-3/prepaid-simkaart

@mirke4 

Heb je al een ander simkaartje geprobeerd?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 26, 2026

Ik kan ook gewoon mobiel internetten ermee, sms'jes versturen kan ook. Ik kan alleen niet bellen of gebeld worden.als ik gebeld word krijgt je te horen dit nummer is op dit moment niet bereikbaar. Sim staat ook niet uit. Ik heb bereik zie bovenin netwerk kpn staan. Simkaarten tip van Noordzee nog niet geprobeerd.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dit blijft toch vreemd aangezien je wel verbonden bent met een netwerk. Krijg je dat te horen bij alle nummers die je belt? En wat krijgt iemand te horen die jou belt? 

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik kijken of het aan onze kant goed staat.